Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Värde på en litografi av Folmer Bendtsen?

Hybridvisning

Värde på en litografi av Folmer Bendtsen?

God afton!

Som den loppisråtta jag är besöker jag i stort sett dagligen olika vattenhål för att tillfredsställa mitt begär efter nya fynd.
    Säkert ingen ovanlig sysselsättning bland alla PESare här?

Hittade den här litografin som visade sig vara gjord av Folmer Bendtsen, en dansk konstnär.

Efter att ha flyttat runt den i huset och provhängt den i alla rum i huset har vi nog kommit fram till den inte riktigt passar hemma hos oss.

Funderar därför på att avyttra den men är osäker på om det är värt det? Litografier brukar ju inte betinga några större värden så kanske får den stanna kvar? Någonstans kan vi ju alltid "klämma in" den kanske?

Har sökt lite på nätet men hittar bara handlarpriser och de är inte riktigt representativa över det värde/pris som jag får vid en eventuell försäljning.

Edit: Skall tillägga att tavlan har nr 114/358 och är gjord 1966.

Om någon har kunskap i ämnet blir jag tacksam för svar!

Vänligen

jpawson

Senast redigerat av jpawson den 2012-07-24 klockan 20:43.

Hej!
    http://www.folmerbendtsen.dk/galleri...afi&left=330px

Første billede i 3.række er samme motiv som dit, bare monocromt.

Jeg har ikke tjek på priser, faldt bare over dette.

Hilsen Helle

Helle!

Stort tack för den länken! Har inte sett den förr så det var bra information. Priserna är väl ungefär som de jag sett tidigare hos några få handlare jag hittat på nätet.

Däremot verkar det som Folmer Bendtsens oljemålningar går för anständiga priser.

Vänligen

jpawson

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •