Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Köper inte flaskor längre - men denna gick inte motstå!!

Gammgubbe Sladdens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jag är alltid i form! Lutningen och den rika förekomsten av småbubblor/orenheter får mig att undra...........
    Men omöjligt att vara säker utan att få tafsa och smeka. Och det får man ju sällan......
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Bottensligae förstås på den ynka anbringsningsytan. Övrigt smuts i glaset får mig inte att tvivla på bra ålder.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Hej!

Jag har precis hittat en gammal plåt/glas soptipp i min svampskog.

Har verkligen ingen koll, utan började riva mest för att inga djur skulle göra sig illa.

Sen slog det mig att det kanske finns några som samlar på gamla fina flaskor.

Till helgen är det loppis i grannbyn och jag tänkte diska ur mina flaskor och sälja för en tia styck eller så.
    Resten får hamna i returlådan :-)

Tror en av flaskorna var en sån som du visade på bild, fast en rak sådan :-)

Den känns väldigt tung och tjock iglaset. Hur gammal kan man tro att den är?

Får man en tia tror ni eller är det lika bra att åka till returen direkt?

(Jag känner mig nöjd oavsett för jag har iaf gjort en insats för miljön och skogens djur!!)

Hitills har övriga flaskor varit brännvinsflaskor (verkar större än 1-liter?), några ljusbruna lite bulliga i två stl,
    gröna vin?flaskor med upphöjd botten, en trekantig glas med "tryck"... mm mm ...fast jag har ju bara börjat ;-)

Passar även på att ställa ett par frågor?

-När blev glasflaskorna genomskinliga?

-När kom skruvkorken?

-Är alla gamla flaskor upphöjda i botten? Och när blev dom plana?

Tacksam för svar!

Mvh /Lena

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •