Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1/6 Liter Punsch i mossgrönt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • 1/6 Liter Punsch i mossgrönt

    Min första lilla punschflaska i mossgrönt. Tror inte att de duggar så tätt.
    Bifogade filer

  • #2
    Härlig.
    GrATTIS
    Jag har då inte sett någon liknande.

    Comment


    • #3
      Den var läskig!
      Grattis!

      Comment


      • #4
        Jo, visst får den godkänt

        Var på en för mig ny loppis söder om de blå bergen. Det som grämer mig lite, eller gör mig väldigt nyfiken, var att de på min vanliga fråga "Har ni några gamla flaskor" svarade -"ja, vi fick in en urgammal kista med en massa gamla flaskor i". Min puls gick upp lite lätt och vi knallade ner i källaren. Kom fram till kistan, som var ett 1700-tals lik och vi öppnade den...................tomt. Andra ägaren kom ner och sade att -"jo, det var här en man för en dag sedan och tog med sig allihopa, han hade visst flera hundra, men kunde inte låta bli".....................undrar vad det var för flaskor........

        Comment


        • #5
          Snacka om antiklimax när något sådant händer ! I bedrövelsen och frustrationen får man försöka trösta sig med att det inte var det betydligt värre scenariot (som jag råkat ut för på en 1770 tals gård) "Flaskor ?" "Det hade vi en massa gamla lortiga på vinden som vi SLÄNGDE när vi städade/renoverade" Nu finns ju förhoppningsvis flaskorna som funnits i den ovan nämda kistan i trygga händer hos någon som bevarar dom !

          Punchflaskan var ju inte så tokig heller, som lite plåster på såren. Tror mig ha en sån jag också. Återkommer med en bild om jag hittar den..
          Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

          Comment


          • #6
            Hittade den ! Känns som en nära "släkting"
            Bifogade filer
            Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Björn L Visa inlägg
              Hittade den ! Känns som en nära "släkting"
              Absolut! Kommer säkert från samma ställe, kul att se.

              Comment

              Working...
              X