Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krukor eller lampskärmar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Krukor eller lampskärmar

    Click image for larger version

Name:	krukorskärmar.jpg
Views:	1
Size:	98,1 KB
ID:	650443

    Köpte sex stycken av dessa 20 cm höga pjäser i mörkt brunt rökfärgat glas. Säljaren smalade lite på glas och hade enligt uppgift köpt dessa som ytterkrukor på något småländskt glasbruk. Kanske var det Orrefors sa han.
    När jag nu diskade och fotograferade dem så slog det mig att det förmodligen är lampskärmar som inte blivit borrade.
    Någon som känner igen dem?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
    [ATTACH]120663[/ATTACH]

    Köpte sex stycken av dessa 20 cm höga pjäser i mörkt brunt rökfärgat glas. Säljaren smalade lite på glas och hade enligt uppgift köpt dessa som ytterkrukor på något småländskt glasbruk. Kanske var det Orrefors sa han.
    När jag nu diskade och fotograferade dem så slog det mig att det förmodligen är lampskärmar som inte blivit borrade.
    Någon som känner igen dem?
    eller bordslampor som inte blivit färdigställda........
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

    Comment


    • #3
      Om du menar att de skulle vara lampfötter så är glaset för tunt.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
        Om du menar att de skulle vara lampfötter så är glaset för tunt.
        jag tänkte bordslampor typ modell sandebergs från kosta borrat hål för lamphållare och sladd
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

        Comment

        Working...
        X