Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Te/Soppkopp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Te/Soppkopp

    Dekor 14 men jag undrar över modellen och vem som möjligen formgivit den. Örat stämmer inte riktigt in om jag gissat rätt på tiden, ca 40-tal. Har för mig att vi haft ngn liknande kopp på detta forum men hittar den inte, har oxå gått igenom en del G-bergporslin utan att finna ngn liknande, men det finns förstås en hel massa. Ngn som kan hjälpa mig här?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Det ser ut som en av de som Ursula Printz gjorde?/designade?/målade?.
    Den som varit med tidigare på PES är nog stämplad UP11. Har sett fler dekorer också, vet inte hur många varianter det finns. Det gemensamma med dem är att de är riktigt fina att titta på allihop
    I min bok "Koketta kaffekoppar" finns ytterligare en dekor med, det står att de handmålade och av U.P och att de är från 1940-tal till 1960-tal.

    Comment


    • #3
      Ursula

      Jag har en precis likadan och har fått besked på AP att det är Ursula Prinz. Sök där så hittar du nog tråden.
      www.starkeld.com

      Comment


      • #4
        Tack så jättemkt för hjälpen Liljerik o Larspeter å så snabbt!!!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Har du koppen kvar?

          Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Dekor 14 men jag undrar över modellen och vem som möjligen formgivit den. Örat stämmer inte riktigt in om jag gissat rätt på tiden, ca 40-tal. Har för mig att vi haft ngn liknande kopp på detta forum men hittar den inte, har oxå gått igenom en del G-bergporslin utan att finna ngn liknande, men det finns förstås en hel massa. Ngn som kan hjälpa mig här?
          Hej
          Jag har länge försökt hitta just den här koppen med fat till min svärmor, har du den kvar och vill du sälja den?
          Ola Malm
          Falun

          Comment

          Working...
          X