Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Westman burk 0,5 l parmesan, har någon en likadan?

Westman burk 0,5 l parmesan, har någon en likadan?

Hej
    Såg en tidigare tråd om westmanburkarna men den verkar inte vara igång mer så jag börjar en ny. Jag köpte nyligen en Marianne Westman burk, 0,5 l med texten parmesan . Texten är handskriven, man känner konturerna av texten när man drar fingret över....
    Såg nånstans att det kunde tyda på att det var ett unikt exemplar som sedan inte gick i produktion...så nu är jag nyfiken om det är så eller om någon annan sitter på en likadan?
    Ska försöka lägga upp en bild också..

Att du kan känna konturerna av texten är ett bra tecken på att den är handristad och unik. Det ska bli kul att kolla på bilden också.
    R-man

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Välkommen till detta forum! Här har Du många av Marianne Westmans burkar. http://precisensan.com/antikforum/sh...hlight=westman Fortsätt gärna på den på den befintliga tråden!
    Senast redigerat av Lars M den 2012-06-06 klockan 21:37.

bild

Lars, tack för påpekandet. Det var den tråden jag nämnde i mitt första inlägg och som jag inte trodde levde eftersom ingen hade svarat på den sen 2011, men självklart kan jag fortsätta där. Jag lägger upp en bild här också dock.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Hej igen Hopp!
    Tack för bilden. Burken som du visar är ganska ovanlig, men inte unik i sig. Jag har sett några stycken tidigare och har själv en sådan, dock inte en som är handristad som din tydligen är. Jag har sett det på andra burkar också, att många texter är handristade trots att de bevisligen tillverkades i ganska många exemplar. Någon kanske vet mer om detta?
    R-man

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •