Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hjälp

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009

Hjälp

Nu behöver jag alla skarpsyntas hjälp, denna lilla har jag haft ett gott öga till en längre tid. Men, den har fått stå kvar på loppishyllan, jag har tittat och tittat och vridit och vänt, stått på händerna, kanske ändå inte.......Men idag så slog jag till ändå. Nu har jag fått för mig att det kan stå 13 överst och ST ERIK på mellanraden. Vad säger Ni om det? Jag har ofta råkat ut för hart när omöjliga St Erik stämplar. Men vad skulle det då stå på den understa raden, inte Upsala och inte Sweden. Om det står 13 överst så skulle det ju kunna stå HPN, men det går ju inte heller att få det till, så HJÄLP..................
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

SE 13 skulle alltså vara en vas från 1909-20. Det känns väl inte alls troligt, för här pratar vi väl i alla fall funkis?

Reg.datum
    mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Retromarcia Visa inlägg
    SE 13 skulle alltså vara en vas från 1909-20. Det känns väl inte alls troligt, för här pratar vi väl i alla fall funkis?
    Du har säkert rätt Retromarcia, jag blev nog lite förledd när jag tyckte mig se ST ERIK och 13. Formspråket är ju mer likt 30-40 tal. Men jag tror att vi ska hålla oss till Uppsalaregionen, alltså UE, St Erik eller möjligen Steninge. Den röda skärven tycker jag pekar på det. Harald Östergren har ju gjort en serie som kallas G-serien på UE, den är ganska lik min både till formen och glasyren, dock har den en grön mynningsrand. Tillverkningssättet pekar ju även det mot funktionalismen antar jag, den kan ju knappast vara drejad, utan gjord i en form. Syns ju tydligast från insidan..........
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hej!
    Jämför mått och formspråk på "Örjan" som jag visade i början av maj. http://precisensan.com/antikforum/sh...950#post213950

Örjan strikes again?

Seniormedlem Kolmårdstrollets avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Jag tror också på Örjan.

Reg.datum
    mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
    Hej!
    Jämför mått och formspråk på "Örjan" som jag visade i början av maj. http://precisensan.com/antikforum/sh...950#post213950
    Citat Ursprungligen postat av Retromarcia Visa inlägg
    Örjan strikes again?
    Citat Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
    Jag tror också på Örjan.

Tack, Tack och Tack ! 12.5x14 Exakt.
    Ja, visst är det så. Satt och vände på den igår kväll igen och den är ju faktiskt djupstämplad ÖRJAN såg jag plötsligt. Ett modellnummer skymtar dessutom fram, nummer 21 tror jag mig se. Sedan är det två ord till instämplade på mittenraden (ev. kan det stå EKEBY VAS), jag återkommer . Kanske får vi lite mer lärdom om ÖRJAN om man kan lösa mellanradens hieroglyfer ?
    Senast redigerat av prylsnubben den 2012-06-06 klockan 11:32.

Reg.datum
    mar 2009
    Möjligen står det EKEBY BRUK..........

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •