Sidan 1 av 44 1 2 3 4 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 434

Ämne: Järnbrist.

Järnbrist.

Har en tid lidit av järnbrist. Dags för en kur. Lite bultar, nycklar och Polhem. Hoppas fler kan hjälpa till med min brist på järn. Kanske det kan bli en lång järntråd av det hela.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Original Björn Ls avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Här kommer lite bilder på diverse järnsaker som jag hittade i mitt "pojkrum"..
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Kul att det dyker upp lite järn. Mitt pojkrum kallar gumman för gubbrummet. Följer upp med ett parplyställ och eldställ. Paraply inget för mig. Däremot behövs några eldgafflar.

En nøgle og en lås.
    Nogen som har lyst til at forsyne mig med en nøgle magen til? Ca 10 cm lang. Jeg mangler en sådan til låsen. Den viste nøgle er 5 cm.
    Der er 4 låse i møblet og jeg har kun den ene nøgle, den lille. De 3 større låse mangler nøgle og det er lidt surt med så gamle låse.
    Senast redigerat av hose den 2007-01-09 klockan 19:47.

Original Björn Ls avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Plockade ihop lite till...

Har en del nycklar hose. Även om skillnaderna mellan dom ibland är liten så passar dom lik förbaskat bara i ett hål. Vet att du frågat förut om nyckel och tyvärr är nog möjligheten att hitta en likadan liten. Vissa lås kan man stoppa i nästan vad som helst och det går att öppna. Har du ingen smed som kan hjälpa dig att tillverka en ny.

Original Björn Ls avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Den här står på "mina marker" och är en liten favorit i ämnet järn.

Nu får 766 häcken full när han tittar in nästa gång. Vägen till bruket är en riktig goding. Nätterna är väl mörka uppe hos dig?

Citat Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
    Har en del nycklar hose. Även om skillnaderna mellan dom ibland är liten så passar dom lik förbaskat bara i ett hål. Vet att du frågat förut om nyckel och tyvärr är nog möjligheten att hitta en likadan liten. Vissa lås kan man stoppa i nästan vad som helst och det går att öppna. Har du ingen smed som kan hjälpa dig att tillverka en ny.
    Jeg har ledt og ledt og fundet en som mangler det midterste hul. Ellers så passer den og det hul kan jeg sagtens få lavet. Men den er ikke helt magen til. Og det vil jeg gerne have. Den er også lidt kort, men passer og skal bare files. Og så skal "ombukket" beskæres til halv størrelse.
    Jeg fandt faktisk en internetauktion med 37 nøgler hvor den ene bare lige var. På vej hjem i bilen blev jeg overbudt - så var det løb kørt. Jeg forsøgte at kontakte auktionshus for at formidle køb af den ene, men jeg hørte aldrig fra dem igen. De lovede godt nok, men køber var åbenbart en sky samler .
    Senast redigerat av hose den 2007-01-09 klockan 20:02.

Rødspætter hedder de i Danmark
    Katfott er det svenske navn
    Til at håndtere sække.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •