Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plunta med naiva målningar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hur gammal är tjejen?

    Hallå alla modekunniga,
    Egentligen samlar jag bara på motiv som har anknytning till havet men den här donnan förälskade jag mig i.
    Mode är inte min staka sida och kanske kan man bestämma åldern med ledning av frisyr och boa? Känns som
    20-talet, men inte är hon väl 90 år? Botten upp och so long....
    Bifogade filer

    Comment


    • #17
      Kim du får starta upp en samling ekivoka flaskor, sätt tummen över spegel och ansikte och vänd flaskan upp och ned

      Comment


      • #18
        Ha! Hon hade ganska tjock hals, men med Nobes instruktioner faller allt på plats... Även texten. Kul att få se!

        Comment


        • #19
          Upp-och nedvända värden..

          Hallå Nobe och tack,
          Även om jag sett liknande illustrationer kom jag inte att tänka på ekivokt. Kärleken är blind. Förnöjer gärna Peter med denna bild.
          So long...
          Bifogade filer

          Comment


          • #20
            Snövit och de sju små dvärjarna...

            Hallå i vargatider,
            Tar en vit vecka med den här nya gästen (rätt stavat). Min fråga: Är det verkligen Johansfors och vem kan illustratören vara?
            Ganska kul och visst har den med vatten att göra. Renat, destillerat vatten. Någon som vet?
            So long...
            Bifogade filer

            Comment


            • #21
              Det är Johansfors, här är en liten bild på en liknande etikett där även namnet är utskrivet.

              Click image for larger version

Name:	Samling_johansfors.jpg
Views:	1
Size:	20,0 KB
ID:	543561

              Comment


              • #22
                Hallå Legion,
                Tack för snabbt svar och isklar bevisning.
                So long...

                Comment


                • #23
                  Vi är röde, vi är vite...

                  Hallon,
                  Ingenting märkvärdigt, men ganska fin. Vet någon möjligtvis någonting om pluntan? So long....
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #24
                    Röstfiske...

                    Hallon,
                    Den här poppade upp. Ganska fin för oss alla som gillar hav och sjö. Pluntan påminner som den där danska snedseglaren med skruvkok och en behändig supkopp som kapsyl. Någon som vet? So long....
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #25
                      Fiskelycka...

                      Hallon, Frågan om ovanstående två pluntors ursprung står obesvarad, kanske lättare att
                      få napp på denna lilla, blott 16,5 cm, med en rundnätt farbror med borre på tråden. So long...
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #26
                        Tax tack...

                        Hallon,
                        Många pluntor har inslag av naiv humor och det gäller speciellt de rara från Johansfors.
                        Köpte den här till min fru, hon älskar taxar och jag dragare. Illustratör okänd. Någon som har
                        en susning (det är inte Rit-Ola). So long...
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #27
                          Lyckan kommer men man måste agna...

                          Hallon,
                          Är lite svag för allt som förenar hav med land. Loppisfynd idag. Johansfors. Lycka till och so long...
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #28
                            Här några bilder på mina fiskepluntor ...tyvärr inte nån vidare kvalitet¨då jhag tog dom med mobilen.

                            Hittar inte nån märkning på nån av flaskorna , tycker dom är riktgit fräna och passar in i min fisketema samling,
                            Har köpt dom flesta på loppisar för några tior.
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                              Hallon,
                              Är lite svag för allt som förenar hav med land. Loppisfynd idag. Johansfors. Lycka till och so long...
                              Häftig flaska den skulle jag oxå vilja få tag i du har några till i din samling ser jag som jag inte sett tidigare .....nu blev jag ju inspirerad att öka på samlingen.

                              Comment


                              • #30
                                Hav förenar...

                                Hallå.
                                Gissade att du hade flera pluntor på temat. Tack för föreställningen. Om jag ska fylla på får det bli
                                den här... so long....
                                PS. Om du plåtar i motljus blir dekoren mycket tydligare.... bara ett tips...
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X