Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Jugendlampa av Alice Nordin ?

Allmogen lergodssamlare Polssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Jugendlampa av Alice Nordin ?

Denna jugendkopparlampa har sannolikt stått i min hustrus morfars hem (urmakarmästare Helmer Forsberg). Efter att ha haft en undanskymd plats, förrådsutrymme, togs den till nåder igen för någon vecka sedan varvid min uppgift blev att ordna en ny grön kupa till den. Vid besök hos en antik- och loppishandlare, vilken för övrigt härstammar från kungliga huvudstaden, hittade jag ingen kupa med däremot blev handlaren smått lyriskt över lampan. Enligt honom kunde den vara ett verk av Alice Nordin och tillverkad vid Böhlmarks Lampfabrik. Båda dessa namn var okända för mig då, men nu har jag kollar lite på nätet. Finns det någon kännare av nämnda namn, tar jag tacksamt emot alla uppgifter.
    Bifogade bilder Bifogade bilder          
    p-son

Reg.datum
    feb 2008

Tänt var det här

Tydligen var det ingen som hade kännedom om Alice Nordin, men det hindrar inte mig från att visa lampan, med om inte originalskärm, så åtminstone originalfärg på skärmen inhandlat hos "Alla Tiders Prylar" i Bergshamra.
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    Senast redigerat av Polsson den 2012-07-27 klockan 00:06.
    p-son

Jättefin lampa, längre kommentar kommer när jag har fått en fungerande dator igen, nästa vecka.

Jag blev riktigt deppad över att vi inte kom iväg till HBG idag.

Reg.datum
    feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Jättefin lampa, längre kommentar kommer när jag har fått en fungerande dator igen, nästa vecka.

Jag blev riktigt deppad över att vi inte kom iväg till HBG idag.
    Tack, Maria! Icke fungerande dator och kom inte iväg till Helsingborg? Vad händer ni nordöstra Skåne?
    p-son

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •