Skepp på väg in i Stäket från övning på Baggensfjärden, vad är det för båtar och vad heter dom, alltså båda namnen för full poäng.
Skepp på väg in i Stäket från övning på Baggensfjärden, vad är det för båtar och vad heter dom, alltså båda namnen för full poäng.
Hallå,
Sjöräddningssällsapet. Bli medlem...just nu äntligen hemma...so long...
Tillägg. Botten. Bättre med Olof Wallenius II, Öregrund. Håll i hatten.
Senast redigerat av Kim von Platen den 2012-04-24 klockan 21:05.
Botten?
Bottennapp eller..........nu är vi inte i Öregrund. Alltså vad heter båtarna var frågan, samt vad heter båttypen.
Hallå Snubben,
Nej, det var programmet jag syftade på. Typen heter Victoria, fråga mig inte varför.
Hårt kritiserad typ av rospiggarna här uppe, men satans bra båt. Vad dina två heter kan bara gissa; Gustav VI och Berg II. So long....
Viktoriaklassen finns i 29 exemplar, Din Olof Wallenius är en av dom. Viktoriaklassens båtar är 12m löa och med ett deplacement på 13 ton. "Mina båtar"är 20m och finns endast i 3 exemplar (vilket ju gör att man har chansen att gissa rätt på namnen hyfsat snart), deplacement=30ton.
Nå, gissningarna går dåligt. Bara en deltagare, men en viking. Vi avslöjar "de hele".http://www.sjoraddning.se/detta-gor-vi/vara-batar/
Snygga linjer, vackra färger.
Får se till att råka i sjönöd i sommar.![]()
Hallå Snubben,
Det hörs ju på namnen. Har du betalat medlemsavgiften?
Skämt åsido. Är det någonting jag gillar är det ideella, politiskt oberoende, neutrala föreningar som besjälas av viljan att att hjälpa kamrater i nöd.http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...16xATwyc59-dOA
So long hälsar en ensamseglare
"Gad Rausing,och Björn Christer" vad heter den den 3:e i Rausingklassen?
Intressant med SSRS och dess verksamhet.
Trots att vår lilla stad varit en aktad "sjö- och stapelstad" i flera sekler så dröjde det ända till 2007 innan vi fick en "egen" sjöräddningsbåt.
Bättre sent än aldrig.
"vår egen 90-139 Rescue Härnösand" foto SSRS
Byggd på Storebro Bruks AB. (Samma typ som Amfibiekårens Stridsbåt 90E)
Senast redigerat av Lars F den 2012-04-25 klockan 18:57.
- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)