Auktionsfynd 20:- för några år sedan. Någon som vet något om detta udda blombord (används till annat av mig)......
![]()
Auktionsfynd 20:- för några år sedan. Någon som vet något om detta udda blombord (används till annat av mig)......
![]()
Egentligen inte mitt område, men det blombordet skulle säkert göra sig hemmastadd i många retrohem.
Snygg!
För mig är tiden 1955-60 lagom som tillverkningstid. Wanja och andra kännare vill nog veta om det inte finns mer under skivan, som stämpel eller skylt.
Det står Bröderna Miller Bankeryd stämplat under (vid fästet på benen). Perstorpsplatta på hyllorna. Jag har sökt men aldrig sett något liknande "bord".![]()
Jag kan tyvärr inte svara på vem som tillverkat din blombord, det är mycket möjligt att det såldes via något postorder företag som t.ex. Gunnars Fabriker.
Bröderna Miller är företaget som tillverkat beslagen som benen sitter fästa i. Ofta så skriver auktionsfirmor och handlare "Bord, Bröderna Miller Bankeryd" etc, men det är alltså inte de som tillverkat själva möbeln.
Små sidobord och blombord tillverkades även i bl.a. Danmark och Japan men detta är nog svenskt med tanke på beslagen.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)