Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tuareg kobber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • tuareg kobber

    Jeg var på et Røde Kors marked idag, og købte forskellig kobber og messing. Arabisk kaffekande, tyrkisk kande (med seddel om at den er anskaffet på Kreta ca 1960) en tyrkisk kaffekande med masser af kaligrafi og så denne.
    Jeg spurgte en fra Algeriet - og han fastslog tuareg. Spurgte til hvad de 3 symboler står for - og det vidste han ikke, så nu søger jeg information.
    en urne, et 8 tal & et 4-kantet.
    skorpion, krukke, vase, blomst eller hvad er symbolikken?
    Bifogade filer
    Last edited by hose; 2012-03-31, 21:38.

  • #2
    Jeg vil stadig gerne have svar på mine spørgsmål i #1
    Her er en mælkekande - tuareg +100 år gammel. Måske ældre end 150 år. Den er sikkert ikke 200 år, men formentlig på vej derhen.

    Jeg har erkendt at det jeg troede var svært - at afgøre gammel eller ikke gammel på "tyrkisk turistkobber". I virkeligheden er det meget let - ikke sværere end vores eget. Der er masser af gamle ting.
    I 60erne og 70erne med den store import af disse ting. Man satte ikke en hær af kobbersmede til at lave forfalskninger - man sendte opkøbere ud i landsbyerne. De købte hvad beboerne ikke ville have - de ville selv have nye ting. Solgte de ting de havde i husholdningen. Nogen ting 20 år gammelt andet 200 år gammelt. Alt kom hertil og blev solgt til kilopris. Jeg er gennem tiden gået forbi mange gode ting - troet at det var nyt som skulle se gammelt ud. Men efter en periode med fokus er jeg blevet klogere.
    Bifogade filer
    Last edited by hose; 2012-04-01, 09:57.

    Comment

    Working...
    X