Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: PES blev hackat!

PES blev hackat!

Hej alla medlemmar!

I torsdags natt blev forumet hackat och det var inte så harmlöst som senast. Webbhotellet noterade detta och stängde av säkerhetsskäl ned forumet helt. Därav att ni mötts av det kryptiska meddelandet ”Forbidden”.

Vi jobbade under hela fredagen med att försöka avlägsna de främmande filerna. De var mycket speciella och gick varken att radera, modifiera eller spåra. Vi vet därför inte vad syftet med dem var.

Vi har nu återskapat forumet med en back-up och hoppas att det nu ska fungera som vanligt. Rapportera gärna om ni märker något ovanligt.

De närmaste dagarna (när vi hämtat oss från detta) kommer vi att uppdatera forumet till senaste och säkraste version för att i görligaste mån kunna undvika liknande händelser i framtiden.

/Admin
    Senast redigerat av Bruce den 2012-03-31 klockan 14:49.

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Tack Bruce och alla andra administratörer för arbetet ni har lagt ner på att "återuppliva" PES.
    Även om jag inte är aktiv med inlägg varje dag så gör jag besök på forumet dagligen - och det kändes verkligen tomt utan PES under gårdagen.
    Så tack än en gång
    mvh Tina

Tack TinaSand!

Det var ganska nervprövande att inte veta vad som hänt.
    Vi kan dock lugna alla med att det varje natt görs en automatisk back-up av forumet om något skulle hända.

Visst blev man orolig, jag var först övertygad om att det var min dator som strulade. Men på PES' FaceBook-sida hittade jag informationen att forumet blivit hackat. Hur himla tråkigt det än är att sådant händer, så var det ju ändå en lättnad att få veta vad som hänt. Så tack för informationen!

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Hallå Bruce,
    Trist när sådant där händer. Korkat att jag inte kom på att söka info via Facebook, då hade jag inte behövt ringa och störa. Känns tryggt med nattlig back-up.
    So long...

Seniormedlem Rosas avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Tack för att ni räddat PES! Vi som användare är ju vana vid att det fungerar och tänker kanske inte på det arbete som läggs ner bakom kulisserna. När det blir ett sånt här avbrott märker man också hur mycket forumet betyder. Även om man inte skriver dagligen så är det en träffpunkt för många av oss.

Får sälla mig till de andra.
    Måste säga att det var en olustkänsla som spred sig i kroppen när man inte kom in på forumet.

Ni lägger mycket krut på att detta forum fungerar. Det skall ni verkligen ha en eloge för.

Seniormedlem Kolmårdstrollets avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Det är bara att hålla med TACK.

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Att PES bara "försvann" gjorde mig (och många andra) självklart orolig.
    Finns allt kvar, när den öppnas igen? var nog en tanke som jag säkert inte var ensam om.

Back-up, back-up "hela tiden" är ett mantra numera och ett måste.
    Stort TACK, säger jag också, för allt slit i dagarna, Bruce!

PUUHH...!

Jag känner en stor lättnad över att allt verkar att ha gått bra och tackar också för forumet åter är igång.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •