Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Engelsk oljemålning, signatur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag har fått skriftligt svar idag angående konstnären, det var oväntat . "Tyvärr har vi inte kunnat fastställa vem konstnären till er trevliga tavla är. Det är ett mycket vanligt efternamn "Clark" och der finns också flera konstnärer med förnamn som börjar på L som kan ha utfört denna (som stämmer både stil- och tidsmässigt).
    Jag lutar åt att din tavla möjligen är utfört av en brittisk konstnär vid namn Louis E Clark".

    Värdet har jag fått veta är inte så högt så det blir nog enklare hemmarengöring av tavlan

    Vi får se om jag får svar angående gamla ägaren till min tavla. Om de lyckas hitta uppgifter. Återkommer i så fall

    mvh bonnie

    Comment


    • #17
      Nu har jag fått uppgifter om den aktuella adressen.
      "The electoral register for all households only started in St. Helens in 1870.

      The earliest reference to 17 Hall Street list a William Henry Dean living there in 1873 until 1896. In 1881 he was aged 56 years and a Foreman builder.

      He was married to Jane and they had seven children, none of who was a David.

      In 1903 a Joseph Hewitt lived there.

      The next mention is a Frederick William Bush in 1905/06 and he also lived at 7 Baldwin Street, which is near to Hall Street."

      Det verkar inte stämma på namnet jag har på min tavla. Jag misstänker att lappen skrevs före 1870 och då är mina chanser mycket små att hitta information om denne David eftersom jag inte vet hela efternamnet... Konstnären måste ha varit verksam under den aktuella perioden, dvs före 1870.

      Tråkigt men inte mycket att göra.
      Tusen tack för hjälpen ni alla som har engagerat sig i detta "fall" .

      bonnie

      Comment

      Working...
      X