Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Engelsk oljemålning, signatur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Engelsk oljemålning, signatur

    Hej!
    Jag skulle behöva hjälp med signaturen. Det finns någon papperslapp på baksidan av tavlan, men jag blir inte klok på vad som står där. Oxford på själva duken??

    Tacksam för all hjälp!
    mvv bonnie
    Bifogade filer

  • #2
    Fin målning, som dock är i behov av rengöring. Sedan blir den än mer njutbar.

    L. CLARK tolkar jag signeringen som. Vem det var, återstår för konstkännarna att slå upp i böcker eller googla på.
    Det verkar vara köparens eller utställningsmottagarens adress på lappen, där efternamnet är bortrivet. Otur!
    Men min tolkning där är:
    David He...
    17 Hall Street
    St Helens, Lancashire

    "Sunrise and Shower".

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
      Fin målning, som dock är i behov av rengöring. Sedan blir den än mer njutbar.

      L. CLARK tolkar jag signeringen som. Vem det var, återstår för konstkännarna att slå upp i böcker eller googla på.
      Det verkar vara köparens eller utställningsmottagarens adress på lappen, där efternamnet är bortrivet. Otur!
      Men min tolkning där är:
      David He...
      17 Hall Street
      St Helens, Lancashire

      "Sunrise and Shower".

      tack så mycket för ditt svar, Gideon!
      Jag har googlat och funnit en hel del av Clark från 1800 talet... Vem av dem, vet man aldrig...
      Hur rengör man oljemålningar? Ska jag lämna in den eller kan jag göra det själv hemma?

      mvh bonnie

      Comment


      • #4
        Hallå,
        Det står väl: C Clark. Hinner inte goggla. So long...

        Comment


        • #5
          Ja.. Säger inte att det är.. Men det jag hittar som passar bäst är:

          Claude L. Clark (1858-1905)

          Claude was a painter in oil of farming scenes often featuring farmyards, workers with their teams of Shire Horses in the fields and Blacksmiths at work. Some of his scenes include a black and white sheepdog; He does not appear to have exhibited as there is little biographical information on him. His paintings are known to dealers and collector and feature a distinctive monogram or a full signature “Claude Lne. Clark”.


          Bäst vore o gå in på bukowskis eller auktionsverkets hemsidor o begära en värdering så får du veta!!!

          Comment


          • #6
            C Clark kan det nog också vara, men C:na ser ut att vara lite olika i förhållande till varandra.

            Ju dyrare en målning är, desto större anledning är det för hemmafixaren att låta bli, brukar jag tänka.
            Främst den gröna färgen, kan släppa vid rengöring, oavsett om man använder raklödder/minimalt med vatten/svamp eller i den högre skolan, kemikalier och bomullstussar på träpinnar.

            Ta reda på värdet först.

            Comment


            • #7
              Tack så mycket för alla svar jag har fått!!
              Claude L. Clark? Det vore roligt om det var den konstnären som har målat min tavla.
              Det är bäst att jag låter bli att tvätta duken själv Man vet aldrig hur det slutar
              Ska kolla upp vad det kan vara för priser på liknande målningar.

              bonnie

              Comment


              • #8

                Jag har hittat 2 målningar men jag vet inte om signaturen stämmer...

                Comment


                • #9
                  Jag tycker inte heller att det är så värst likt.

                  Click image for larger version

Name:	Claude Lne. Clark 1.jpg
Views:	1
Size:	12,5 KB
ID:	531021

                  Leta vidare, eller gör som Mr. Tompa föreslog; ta kontakt med SAV eller Buckan för on-linebedömning.

                  Comment


                  • #10
                    Min gissning är att det skulle kunna vara Louis E. Clark. Kan det stå ett E inklämt mellan L och C i din målning? Ser att han i så fall signerat liknande här:
                    Lake and castle scene oil painting, signed L.E. Clark (29" x 20 1/2" sight).

                    Här tycker jag i alla fall att måleriet stämmer ganska bra.

                    Comment


                    • #11
                      Jag har hittat fler målningar

                      Svårt att se signaturen här på bilderna. Men den verkar också vara skrivna i kursivt...
                      Jag har mailat till en större auktionsfirma. Har klantat mig och skickat förfrågan utan uppgifter om mailadress, skickat en gång till. Få se om jag får svar eller om mina mail blir spamklassade
                      Återkommer om jag får veta mera

                      bonnie

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                        "Sunrise and Shower".
                        Sunshine on a ...... står der vel. Skal prøve om jeg kan læse sidste ord.

                        Comment


                        • #13
                          Tack så mycket, hose!
                          Lyckas jag inte med signaturen på tavlan så kanske jag kan hitta information om den som ägde tavlan Har skickat mail till en som kanske kan hjälpa mig med det. Spännande!

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
                            Sunshine on a ...... står der vel. Skal prøve om jeg kan læse sidste ord.
                            Javel, det står Sunshine. Minnet är mycket kort ibland, då bilden är nyss sedd och det ska börja skrivas Sun... några minuter senare.

                            Efter sol, kommer regn.
                            Och tvärtom.

                            Comment


                            • #15
                              Jag har fått mail idag
                              Hello Lana,

                              This is to let you know that I have just received your e-mail.

                              I will have a look at your problem within the next few days.

                              I now live in Warrington which is ten miles from St Helens where I was born and bred.

                              I know Hall Street from my younger days.

                              Regards.

                              Eric.

                              Spännande! Det går kanske att gå den vägen för att ta reda mera om tavlan ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X