Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Ufo 01 [ID: Gert Ingvar Andersson]

Citat Ursprungligen postat av Retromarcia Visa inlägg
    Det är svårt att få slutet till något annat än "anel". Den första bokstaven verkar vara separerad från detta, men eftersom anel börjar med litet a, har jag svårt att tro att det första tecknet skulle vara en initial. Återstår alltså vilken bokstav det är och vad de tre prickarna kan tänkas symbolisera.
    'anel' kanske är 'and'....

Citat Ursprungligen postat av jani Visa inlägg
    'anel' kanske är 'and'....
    Ja, ser man bara den översta bilden skulle man kunna tänka sig det. På den bilden skulle det även kunna vara "und". Men på den undre bilden tycker jag inte att man kan få det till ett "d" på slutet. Det bör rimligtvis vara två separata bokstäver med tanke på avståndet mellan dem.

Förresten, hur ska man tolka signaturen egentligen? Med tanke på variationerna verkar den ju vara skriven för hand på varje exemplar. Betyder det att konstnären också var den som drejade? "Stengods" ser ju stämplat ut, däremot.
    Senast redigerat av Retromarcia den 2012-03-01 klockan 09:19.

ytterligare ett exemplar
    Bifogade bilder Bifogade bilder

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Den sista föremålsbilden, ger mig osökt tanken på en liknande i svart blankglasyr av paret Thornell i Lidköping.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2011
    Mitt första inlägg, efter att under lång tid varit gäst här och registerade mig för ett tag sedan, har haft stor nytta av er alla kunniga, försöker jag mig på en vild tolkning. Jag läser signaturen som "G" med 2 prickar som ger ett "ö" följt av en prick alt ett streck vilket skulle vara ett gement "r" samt "an" plus "lo". Vilket i så fall skulle bli "Göran Loneberg" har aldrig sett den här signaturen tidigare, men tycker att utfomningen av "G" plus den avslutande krumeluren liknar G Lonebergs signering.

Seniormedlem emdes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Hm... Kan det möjligen stå "C. l:and" ?

Där : skulle kunna vara en sammandragning, typ att man kan skriva J:son för Johansson.

Finns där några misstänkta orts- eller efternamn som slutar på -and eller på -aud?
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ @}}>----- [ Markus D. - Rörstrandsnörd - 1895-1926 ] -----<{{@ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Bala taklänges

Om man vänder på det, skulle det kunna bli Lena T eller Lena G.

ytterligare ett exempel på ett objekt av vår gäckande signatur
    denna gång på ett litet ägg
    men signaturen skiljer sig lite.... ingar prickar i signaturen

ytterligare 2 objekt av den gäckande keramikern
    Dessa miniatyrer såldes tidigare idag - valborgsmässoafton - på Metropol

`(=_=)´ wasistdass avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Här kommer ännu ett objekt som var svårt att låta stå kvar =)

UFO vas3.jpg

UFO Vas4.jpg

UFO vas5.jpg
    Pes är mitt google.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •