Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Teddybjörn

Seniormedlem MrTompas avatar
    Reg.datum
    okt 2010

Teddybjörn Steiff?

Hittat denna gammla nalle som är stoppad med träull. Brummar gör den när man vickar på huvudet. HAHA. Jättekul faktiskt. Ögonen är av glas. 50cm hög. Dock så är tygen runt mulen (Nosen) ganska nytt. Har googlat. Kan det vara en renoverad Steiff nalle? Gör lagningen runt nosen den helt värdelös? Charm för 1000 nya teddybjörnar har den vilket som.

100_2127.jpg
    100_2129.jpg
    100_2128.jpg
    Senast redigerat av MrTompa den 2012-02-28 klockan 10:58.

Teddybjörn, rosa

Har också hittat en gammal nallebjörn! Ingen som kan något om dessa? Tror att min rosa nalle är från början av 1900-talet och då tillverkades bara Steiffnallar och då var dessa inte märkta ännu. Detta har jag googlat fram. Eller är den hemmagjord? Den har inget märke, den har lång nos och långa armar och en puckel i nacken. Den brummar och kluckar lite när man vänder på den. Han är lite luggsliten och halmstoppningen syns här och där. 40 cm lång, rörliga armar, ben och hals. Hårt stoppad. Värd 20 spänn eller flera tusen?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Seniormedlem MrTompas avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Jag kan lika lite som du.. Men måste få säga. Att den otroligt söt. Kärlek vid första ögonkastet.. Haha

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •