Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ihopfällbar teakstol

Ihopfällbar teakstol

Hej experter. Kan någon säga vem som tillverkat denna stol? Stämpeln är svår att se tycker jag, men ni klarar det nog hoppas jag. Tack på förhand.
    Bifogade bilder Bifogade bilder          

Inte en aning om tillverkare men teak är det inte.
    Nej, det är inget loppspel.

Hopfällbar stol

Ok, då vet jag att det inte är någon stol i Teak. Någon annan som vet något om denna stol? Vad är det för träslag? Vad är det för stämpel. Eventuellt pris? Tack hoppas någon vet något om denna stol.

Citat Ursprungligen postat av zantana Visa inlägg
    Ok, då vet jag att det inte är någon stol i Teak. Någon annan som vet något om denna stol? Vad är det för träslag? Vad är det för stämpel. Eventuellt pris? Tack hoppas någon vet något om denna stol.
    Stämpeln vet jag inte vad det ska stå. Dessa stolar brukar ibland vara stämpelmärkta med tillverkningsmånad och år. 1961-1967 har jag sett att det kan stå.
    Träslaget är bok och sitsen är i galon. Finns i brun och svart galon.
    Kostar mellan 20 kr och 100 kr på loppis. Stolarna är ganska vanliga.

Stol

Citat Ursprungligen postat av kallekanin Visa inlägg
    Stämpeln vet jag inte vad det ska stå. Dessa stolar brukar ibland vara stämpelmärkta med tillverkningsmånad och år. 1961-1967 har jag sett att det kan stå.
    Träslaget är bok och sitsen är i galon. Finns i brun och svart galon.
    Kostar mellan 20 kr och 100 kr på loppis. Stolarna är ganska vanliga.
    Tack så mycket för upplysningen då vet jag.

Men det gör inte stolen mindre fin, jag har flera stycken och köper alla jag hittar. Hur fina som helst. Trevliga "retroextrastolar".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •