Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loppisfyndet var en äkta tavla av Liljefors

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Loppisfyndet var en äkta tavla av Liljefors

    Det här är fyndet som gör Anne Lundberg misstänksam. - Hur kan en Liljefors-tavla slumpas bort för bara ett par hundra på en auktion i år, frågar programledaren i "Antik-rundan" och skakar undrande på huvudet.

    More...
    OBSERVERA! Inläggen från RSS är automatiskt genererade via externa RSS-flöden.

  • #2
    Tycker de drar lite för höga växlar om folks kunnande i allmänhet? Visst det händer väl inte varje dag. Men att det kan hända är väl inte konstigt?

    Jag kan ärligt säga att jag inte hade haft en blekaste aning om att det var en Bruno Liljefors och jag hade gått rakt förbi den på vilken loppis som helst, alla dagar i veckan. Målningen var ju även i sig inget speciellt, därav det låga priset.
    Hade det stått liljefors och varit en målning med rävar och natur, så hade "undrandet" varit mer befogat. Men det kanske bara är jag, som är så oallmänbildad
    Pes är mitt google.

    Comment


    • #3
      Tavlan var ju ändå köpt på auktion, så man kan ju tycka att de borde veta lite bättre. Men ofta vill/orkar/vågar de inte och det är ju till glädje för köparna samtidigt som det naturligtvis är synd om säljarna.

      Comment

      Working...
      X