Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Ny" ljusstake i gammal modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • "Ny" ljusstake i gammal modell



    Min hustru förärades denna ljusstake på sin födelsedag. Den köptes i en antik- och kuriosaaffär med begränsat öppethållande. Smeden bakom stakarna, Håkan Haleby, arbetar i en gammal smedja och smider som på den gamla goda (?) tiden. Hjärtstaken är en senare tillverkning.
    Bifogade filer
    p-son

  • #2
    Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg

    Min hustru förärades denna ljusstake på sin födelsedag. Den köptes i en antik- och kuriosaaffär med begränsat öppethållande. Smeden bakom stakarna, Håkan Haleby, arbetar i en gammal smedja och smider som på den gamla goda (?) tiden. Hjärtstaken är en senare tillverkning.
    Hallå P-son,
    Uppe ur soffan? Din hustrus stake påminner om den s.k. "Hagastaken" från 1788 av smeden Glimberg i Borrby. Värderad till 250.000:- av altmeister Bo Knutsson i Antikrundan i Simrishamn. So long...

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå P-son,
      Uppe ur soffan? Din hustrus stake påminner om den s.k. "Hagastaken" från 1788 av smeden Glimberg i Borrby. Värderad till 250.000:- av altmeister Bo Knutsson i Antikrundan i Simrishamn. So long...
      Jag instämmer till fullo, Kim! Att HH är inspirerad av gammalt smide, nekar han inte till.
      Om du dividerar Borrbystakens värdering med 200, får du beg. priset för HH:s stake.
      p-son

      Comment

      Working...
      X