Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antikrundan, Hirvi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hahah den gamla tanten med häftet med alla konstnärer var fantastisk . Bästa värderingen på länge. Hade varit roligt om de gjort en uppföljare och fick kolla vad mer hon hade på vinden.
    Pes är mitt google.

    Comment


    • #17
      Jag håller med er! Knut och Max var bara för mycket igår och det mest underhållande var damen med konstmappen. Inslaget om Tjolöholm var också bra.

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg
        Tycker att humorn i programmet är väl så där. Knutte och vad han nu heter den andra som spånar med varandra klarar jag mig utan, faktiskt. Tänker mer på Humle och Dumle när jag ser dom käbbla.

        /Urban
        Hallå Ubbe,
        Nej, det var inte "interna skämt" jag tänkte på utan den ofta humoristiska och ironiska dialogen mellan experterna och publiken. Den går bara att framföra på engelska i England. Humle och Dumle hälsar... so long....

        Comment


        • #19
          Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
          Jag håller med er! Knut och Max var bara för mycket igår och det mest underhållande var damen med konstmappen. Inslaget om Tjolöholm var också bra.
          Hallå,
          Bara en kommentar, Max och Knut uppgift är att spana ett intressanta föremål och underhålla den timslånga kön. Det gör man himla bra, att sedan producenten lägger ut inslagen beror nog på att man hade ont om bra material.
          So long...

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Hallå,
            Bara en kommentar, Max och Knut uppgift är att spana ett intressanta föremål och underhålla den timslånga kön. Det gör man himla bra, att sedan producenten lägger ut inslagen beror nog på att man hade ont om bra material.
            So long...
            Exakt Kimmen, jag håller med dig till hundra % Producenten kanske skulle samla ihop mer av prylar att visa på TV istället för Max och Knuttes underhållningstrams i kön.

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg
              Exakt Kimmen, jag håller med dig till hundra % Producenten kanske skulle samla ihop mer av prylar att visa på TV istället för Max och Knuttes underhållningstrams i kön.
              Hallå Ubbe,
              Känner inte nya producenten personligen, so what can I do. Problemet, och det som kanske är spännande, är att att varken producent, team, experter eller andra i förväg vet vilka prylar folk kommer släpa med sig (ingen regel utan undantag, tips förkommer).

              Om redaktionen fått tips om den gamla damen, Wasses favorit, hade man nog kunnat sudda tramsigt svammel i kön.
              So long...

              PS. Max är en av mina favoriter. Allmänbildad, all round, saklig och har glimten i ögat när hann pratar om det som väldigt få är intresserade av, vapen.

              Comment


              • #22
                Hallå, det kallas för "kändisteve". Alla program (mer eller mindre) oavsett innehåll i övrigt, framlever sina liv beroende av diverse kändisars medverkan......varför då . Ja, det får vi väl fråga oss själva lite till mans.

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                  En sak ska man kanske hålla i minnet, nämligen att SVT inte kan förändra programmets koncept hur man vill, man har avtal med BBC som styr både upplägget och till viss del innehållet. So long...
                  Jämfört med BBC:s koncept, kan man väl knappast komma längre ifrån det än Antikrundan i går?
                  p-son

                  Comment


                  • #24
                    Ursprungligen postat av Kim von Platen
                    Hallå Snubben,
                    Det där var en pik och jag känner mig sårad. Förintad. Juholtskt ifrågasatt av en av Pesaniens mest välkända kändisar. Det är farligt att vara personlig, skadar personligheten. Bättre att hålla tyst. Jag följer ditt råd.
                    So long...
                    No....
                    Tjoho Kim Peak:
                    Snarare var det ett konstaterande, dessutom undrar man varför man har så få egna programmakare på SVT med ideér om nya program. Alla program är ju plagierade från i huvudsak USA(möjligen England), utom i några enstaka fall. Botten är nådd, räcker inte licenspengarna till för att vi ska få några inhemska program, hemska tanke.

                    Comment


                    • #25
                      Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                      Tjoho Kim Peak:
                      Snarare var det ett konstaterande, dessutom undrar man varför man har så få egna programmakare på SVT med ideér om nya program. Alla program är ju plagierade från i huvudsak USA(möjligen England), utom i några enstaka fall. Botten är nådd, räcker inte licenspengarna till för att vi ska få några inhemska program, hemska tanke.
                      Hallå Snubben,
                      Tystnad. Eftersom jag.....
                      Jo, håller med dig. Det måste vara högt i tak för att gilla nya idéer. I en storartad byråkrati drunknar kreativiteten, men än finns det hopp. Jämför med film och musik.
                      Och BBC är väl exempelet på väldigt bra produktioner inom public service.
                      So long....

                      Comment


                      • #26
                        Exaktamente - man får följa dessa två på en tramsvandring längs med kön. Men man får aldrig se vad det är för saker de stannar upp och tramsar om. Det blir en typisk redigerargrej, kameran levererar in bilder och redigeraren sätter ihop något hon tycker verkar kul utan hänsyn till att tittarna blir blåsta på föremålen. Senast skymtade ett glas, en 70-talslampa och fler saker som bara tramsades förbi. Poängen blir Knuttes och Maxs tramsande med internskämt som inte alltid är så himla kul.

                        Comment


                        • #27
                          Hörru Ubbe!
                          Att jämföra herrarna Max och Knut med Humle och Dumle tycker jag är lite oförskämt mot Humle och Dumle. De var ju i alla fall roliga och underhållande på sin tid.

                          Vad M och K håller på med kanske roar människorna som står i kön.
                          Vi TV-tittare kan besparas detta ”trams” som Hgf så riktigt kallar det.

                          Nog måste det väl finnas mer att visa för oss tittare?
                          Man håller ju på en hel dag och spelar in. Allt som visas behöver ju inte vara föremål värda tusentals kronor.

                          Eljest så tyckte jag programmet var ganska underhållande. Den gamla damen med sin
                          ”konstportfölj” var verkligen en pärla. Och som Wasistdas säger, vad finns kvar på hennes vind?

                          Vi får invänta nästa veckas sändning att ”fälla” våra domar över, trots allt ett trevligt program.
                          Last edited by Lars F; 2012-01-21, 11:25.
                          - - - - - - - - - -
                          "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                          Comment


                          • #28
                            Jeg fikk ikke sett programmet på torsdag, ble det sagt noe mer om det glasset som holdes frem mens hun snakker om funn på havbunnen?

                            Banden

                            Comment


                            • #29
                              Ja, dom glasen var i ett inslag.
                              I’m a real mean bitch!

                              Comment


                              • #30
                                Lite mera variation på prylarna skulle inte skada. Damen med konstmappen var rolig att se på och brännvinsskålarna i miniatyr var ochså roliga. Tycker ibland att experterna kör lite väl mycket på den säkra delen av planhalvan.

                                Mvh John Doe

                                Comment

                                Working...
                                X