Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förvaring av flasksamling.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Förvaring av flasksamling.

    Har undan för undan blivit lite förtjust i riktigt allmogiga backar i trä. I takt med inkommandet av dylika backar förflyttas vissa kategorier av flaskor från samlingen ner i dessa. Resultatet går väl kanske inte med fördel att pressa in i finare boendeformer, men har man upptäckt att materialismens sidospår här i livet utmynnar i fel saker, och som en följd av denna upptäckt blivit torpare, ja då tycker jag att helhetsintrycket inte är allt för galet.
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

  • #2
    Kan bara hålla med dig.
    Men i avsaknad av backar finns, i mitt torp, vägghyllor lite här och där.
    Har ju inte heller de mängder som jag förstår att du samlat på dig.
    Alkohol kan väl förvärra gikt? Men det var väl för utvärtes bruk, kan tänka.
    Det finns alltid någon hake.........
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

    Comment


    • #3
      Bonit. Det var väl det som var fiskbuljong?

      Comment


      • #4
        Det här hittade jag på wikipedia

        Bonit (Katsuwonus pelamis eller Euthynnus pelamis) är en fisk i familjen makrillfiskar och den enda arten i släktet Katsuwonus.

        I det japanska köket torkas den och rivs till flngor, så kallade Katsuobushi, som sedan används till den japanska buljongen dashi

        Så det klart att Du har rätt Kecke

        mvh Lasse

        Comment


        • #5
          Jag skulle kanske skrivit något om förvaringen. Jag gillar det Jag har nämligen låd och väskmani. Men var tusan skall man ställa alla väskor och lådor?
          mvh Lasse

          Comment


          • #6
            Jag kommer inte att bli ihågkommen av eftervärlden p. g. a. flaskor. Mitt mål är att fylla denna flaskkorg med knoppisar. Finns några tomma fack längst bak i stället.
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Ulf, med tanke på det överkomliga avståndet, ratta hit så ska jag kostnadsfritt se till att din backs tomma hål blir fyllda.

              Tack för informationen om Bonit, man har omtalat för mig att det var köttextrakt (vad nu det är). Efter Edra inlägg kan man betrakta sig som uppdaterad och kan lägga den tidigare desinformationen åt sidan.
              --I de blindas rike är den enögde kung.--

              Comment


              • #8
                Man tackar LS. Skall bli ett stort nöjeatt få visitera dig. Om jag inte minns fel så fick du en inbjudan på Skövdemässan att hälsa på hos mig. Hoppas det kan bli av. Nu har vi lämnat ämnet men jag tror det är ok.

                Comment

                Working...
                X