Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Stämpeldeckare, ohoj...

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009

Stämpeldeckare, ohoj...

Hallå,
    Lite julpyssel. Min norska vän och jag håller på med en kartläggning av de sk franska besticken och den här stämpeln har vi aldrig mött. Den sitter på bladet till smörkniv som med stor sannolikhet är tillverkad av MELRON (Made in france).
    Men vad står det läsa? MARCEL COTTO ??? STAINLESS FRANCE. Kanske specialtillverkning för stor återförsäljare men vem är marcel?

Bifogar bild på MERLON (röd) och marcel (svart).

Lite bakgrundsfakta finns på tråden Franska bestick.

Tack på förhand och... so long...
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Hei hei min svenske venn Har funnet svar på denne gåten i en brukt butikk idag. Godt nytt år forresten!!!
    Har funnet en senere "fransk modell" med stempel Marcel Cotte Stainless France. Absolutt lik skje med stempel MC Stainless France og fra før hadde jeg to Melron gaffler av samme modell og en som er helt lik dem som var stemplet med MC Stainless France... Her kommer bilder.
    P.S. Fant ingen spor etter Marcel Cotte produsenten på nettet untatt at den ble nevnt på Replacements.Ltd
    Bifogade bilder Bifogade bilder          
    Senast redigerat av lynxmara den 2012-01-04 klockan 00:01.

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Hallå och tack,
    Lite närmare gåtas lösning, men de exempel du visar är nog av senare datum. Allt tyder väl ändå på Marcel är fransos och nära släkt med Meldron. So long... och god fortsätting..

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •