Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 120

Ämne: Kupittaan Savi Finland

Glasnoja i överflöd Samlartrollets avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Tack för svaret. Har sökt på nätet om Laila Zink men det finns bara finska sidor. Har någon lite mer information att ge?
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Question Iittaala

Hej, jag jag har i min ägo ett mycket vackert ansikte (inte mitt) jag funderar över tillverkare, är det en Iittaala? silverettiketten är lite sliten, men "ittaal" och AVI är läsligt. I lergodset på baksidan är den "djupstämlad" made in finland. Själv tror jag den är från 30-talet, glasyren är fint krackelerad, två små nagg i övrigt felfri, vem är designern?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Shoppoholic Tingelings avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Kupittaan Savi, har inte tid just nu att titta i katalogen vilka år den gjordes. Någon annan kanske hinner svara på det innan jag kommer tillbaka hem. Inte så vanlig.

Seniormedlem LiBs avatar
    Reg.datum
    aug 2005

Kupittaan Savi Finland

Försöker här med denna skål. Kupittaan Savi Finland är det visst som ligger bakom, men någon som vet något mer, ålder m.m.

Reg.datum
    aug 2005
    På någon av alla sidor här på pes så finns det en länk till en sida där det finns kataloger inscannade. Tror att det var fram till 50talet, en finsk sida och det var något med museum eller universitet som stog för sidan, och där fanns det både Arabia och Kupittaan Savi med. Hade lagt in det på favoriter men har bytt dator sedan dess och inte lagt in de gamla favoriterna, någon som har sparat den länken? Tänkte om det kunde vara till någon hjälp i sökandet.

Tack för ett så snabbt svar, jag kollade vidare på nätet, det var ju en keramikverkstad som hette Kupittaan Savi oxå, är Kuupitan en designer en verkstad eller båda delarna, Ett kvinnoansikte (utan bild) har sålts på Craafords auktionshus för 1600 kr.

Reg.datum
    aug 2005
    Kupittaan Savi i Finland är väl som Upsala Ekeby här i sverige, en lervaruindustri med olika designers. Kul att du hittade lite info även om bilden saknades.

Reg.datum
    aug 2005
    O som jag har letat! Tack så mycket!

Gissa ursprung...

...och tillverkare på detta fat.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •