Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 41

Ämne: Varför syns inte precisensan.com i Tidigare längre?

Jag tycker att det fungerar sämre i Google chrome idag än vanligt. Jag har fått dubbelklicka och får upp felmeddelande då precisensån inte svarar tillräckligt snabbt.

Dock fungerar "tidigare"-funktionen som vanligt.

Se även denna tråd!
    http://precisensan.com/antikforum/sh...n-adress-visas
    Senast redigerat av Kaptenen den 2011-11-14 klockan 14:24.

Seniormedlem simcos avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Curious: Är "Historik" samma som "Tidigare"? I min historik syns PES-besöken.

Kaptenen: Aj, då, inte bra att det börjar krångla även i Google chrome, då kanske det inte hänger på webbläsaren.

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Det verkar inte ha någon betydelse vilken webbläsare man använder.
    Provade idag från biblioteket, och där är PES också segt och varje sida verkar testas, innan ny sida släpps fram.
    Själv använder jag två datorer, en med Vista och en med XP - same shit.

Som Emil B. påpekade tidigare, har andra forum också problem just nu.
    http://www.google.se/#hl=sv&sugexp=p...w=1152&bih=696

Det är verkligen dags att adm Bruce säger något om det här.

Moderator cjfs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Chattade med Bruce innan; det är anmält till supporten och eftersom detta verkar vara ett problem som drabbat fler VB-forum så vet de förhoppningsvis vad som behöver göras.

Citat Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
    Curious: Är "Historik" samma som "Tidigare"? I min historik syns PES-besöken. - - -
    "Historik" motsvarar antagligen "Tidigare".

---

När jag kikar i min Tidigare-lista för idag syns inte http://precisensan.com överhuvudtaget trots att jag klickat mig runt här en god stund. För den händelse besöken inte skulle synas förrän jag gått härifrån, så stängde jag webbläsaren helt och öppnade den igen (stående på Google).

Annat var det förr - jag bifogar skärmdump tagen nyss men tydligt visande mina besök här för 2 veckor sedan:
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem Legions avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Jag använder google chrome och får fullständig historik när jag håller in bakåtknappen så felet ligger inte på sidan.

Om det inte fungerar kan det bero på flera saker, först måste webläsaren vara inställd på att acceptera cookies från den aktuella sidan för att man ska få historik.
    Det kan också handla om huruvida sidan anses som en tillförlitlig plats av datorns olika säkerhetsprogram.
    Allt detta ser olika ut beroende på vilket operativsystem, webläsare och virusprogram som används.

Som vanligt när det gäller datorer gäller det att vara uppdaterad och inte ha allt för gamla grejer då de flesta program och websidor hela tiden anpassas till de senaste versionerna

Edit: jag testade att surfa runt lite med explorer och fick inte heller någon historik, det handlar alltså om någon inställning i den webläsaren. Google chrome är så mycket snabbare och bättre så för min del kvittar det.
    Senast redigerat av Legion den 2011-11-15 klockan 11:52.
    Det är olika, ibland har jag rätt och ibland har du fel

Cool

Citat Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg
    Jag använder google chrome och får fullständig historik när jag håller in bakåtknappen så felet ligger inte på sidan.

Om det inte fungerar kan det bero på flera saker, först måste webläsaren vara inställd på att acceptera cookies från den aktuella sidan för att man ska få historik.
    Det kan också handla om huruvida sidan anses som en tillförlitlig plats av datorns olika säkerhetsprogram.
    Allt detta ser olika ut beroende på vilket operativsystem, webläsare och virusprogram som används.

Som vanligt när det gäller datorer gäller det att vara uppdaterad och inte ha allt för gamla grejer då de flesta program och websidor hela tiden anpassas till de senaste versionerna

Edit: jag testade att surfa runt lite med explorer och fick inte heller någon historik, det handlar alltså om någon inställning i den webläsaren. Google chrome är så mycket snabbare och bättre så för min del kvittar det.
    Eftersom jag själv inte ändrat några inställningar alls på bra länge, förmodar jag att istället något ändrats i "andra änden".

Reg.datum
    jun 2007
    Nu är jag på jobbet, här används explorer 8 och historiken finns där. Så jag är tämligen säker på att felet ligger i inställningarna hos enskilda datorer.
    Det finns ytterligare ett alternativ till att vissa upplever problem, beroende på internetleverantör ska inställningar för protokoll mm ställas olika. Be era leverantörer skicka inställningar mm. Vissa, tex Telia kan ordna detta automatisk med supportassistenten som är ett hjälpprogram som finns att ladda ner från telias hemsida.

SiO2Na2CO3CaOMgOAl2O3 Emil Brannstroms avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Legion, har du en ens klickat på länkarna som Kaptenen postat?

Mvh
    Emil
    www.bohemiaglas.se - Tjeckoslovakiskt glas

Reg.datum
    jun 2007
    Vad menar du? Kaptenen har postat en länk till en annan pes-tråd om ett annat problem. Jag har även svarat i den tråden, såg du inte det?
    Här handlar det om att cookies inte fungerar för vissa vilket gör att historiken inte sparas. Hemma med chrome har jag inga problem och på jobbet med ex 8 fungerar allt som det ska.
    Om nu forumet är hackat som du skriver skulle rimligen alla få samma problem.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •