Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla glas i fin förpackning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gamla glas i fin förpackning

    Ville visa mina glas som jag ropade in på auktion. Hoppas på att någon kan ge mig lite information om dom som ålder var dom kommer ifrån, tja allt som finns att berätta. Dom känns gamla och det är inte plasthölje på dom utan tror det är någon förgylld metall.

    Prövar att lägga till lite fler bilder och hoppas på att det kan hjälpa till med identifieringen. Det finns absolut inget namn på förpackningen och glasen är ca 6 cm höga.
    Bifogade filer
    Last edited by Cougar; 2005-09-28, 10:18.

  • #2
    Inget är som väntans tider, är här verkligen inte någon som kan hjälpa till och sprida lite ljus över mina glas?

    Comment


    • #3
      Jag skulle gissa på att det är théglas. Om min gissning är rätt så skulle vi väl geografiskt hamna i östra Europa eller Ryssland.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Ballonggreven
        Jag skulle gissa på att det är théglas. Om min gissning är rätt så skulle vi väl geografiskt hamna i östra Europa eller Ryssland.
        Teglas kan jag hålla med om, men jag tror att vi ska längre söderut. Tycker inte att de ser ryska ut. Dessutom brukar ryska teglas vara mycket större. Skulle snarare gissa på Marocko. Där dricker man starkt mintte i små glas, ofta med metallhållare.
        [I]It's nice to be green[/I]

        Comment


        • #5
          Det hade jag aldrig kunnat gissa, tack för informationen.
          Alltid kul att veta vad man har i sina ägor och vad det används till.

          Comment

          Working...
          X