Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

äntligen!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • äntligen!!!!!

    Oj, vad jag är glad o fattig !!

    Jag har läst mkt nu sista perioden. Jag vill inte bara kunna köpa saker, jag älskar ju historien runt

    Ja, det jag tycker jag fyndat är Bo Fajans boken, dyrt. U-Ekeby har jag nog haft större anv av, men Grödinge finns på nätet samt priserna på de börjar sakta gå ned.

    Sedan köpte jag en bok som jag tyckte verkade intressant, men aldrig hört om av Estelle
    Schlossman Lergodskonstnärer (i Sv som jag uppfattade det)

    Är det ingen som har läst ngt häfte eller bok om Lerföretagen i o runt Örebro, det enda jag finner är kakelugnar, vilket jag vet ingick, men de skapade så vackra
    andra saker, som vi sett

    Sedan finns det en liten bok skriven av...Palm vid namn Svensk keramik, har ngn läst den ??

    Det ska väl finnas en bok om Vicke Lindstrand oxå, kom jag på !!???

    Nu ska jag komma tillbaks en del igen

  • #2
    Har du tittat på den här sidan? Där finns mycket om Örebro Fajans http://www.signaturer.se/Porslin/Lankar/fajansen.htm

    www.signaturer.se finns det info om olika keramiktillverkare i bokstavsordning.

    Vet inte om du har boken om Arvikakeramik "Från stenkärle till prydnadskeramik" men den rekommenderas.

    Så du har lyckats hitta Bo fajans-boken, grattis! Den har jag inte fått tag i än.

    Comment

    Working...
    X