Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Sprillans T-nabb!

Sprillans T-nabb!

Hade den osannolika turen att hitta NOS t-nabb till mitt hembygge! Var till min lokala cykelkrängare och klagade på att det är så svårt att hitta snygga grå däck i 28 tum. Snubben log lite snett, så gick han in och kom ut med dessa två! Hade tydligen legat på nåt lager dom köpt upp. Hade bara två och dessutom rätt storlek! Har nog inte blivit så upprymd sen jag fick min första moped! Kanonkvalitet naturligtvis. Dom är helt perfekta och det blir inte sprickbildning i dom ens när man viker dom helt. Dom måste ju vara minst 30 år!!
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Seniormedlem Lars Fs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Hade den osannolika turen att hitta NOS t-nabb till mitt hembygge! Var till min lokala cykelkrängare och klagade på att det är så svårt att hitta snygga grå däck i 28 tum. Snubben log lite snett, så gick han in och kom ut med dessa två! Hade tydligen legat på nåt lager dom köpt upp. Hade bara två och dessutom rätt storlek! Har nog inte blivit så upprymd sen jag fick min första moped! Kanonkvalitet naturligtvis. Dom är helt perfekta och det blir inte sprickbildning i dom ens när man viker dom helt. Dom måste ju vara minst 30 år!!
    Grattis till däcken!

Trelleborg T-nabb var det som gällde när jag var ung en gång(1950-talet).

Det kunde hända att cykelverkstan´inte hade T-nabb vid något tillfälle och då fick man ta konkurrentmärket "Värnamo" som ansågs sämre bland oss grabbar.
    Men det gick ju det med.

Trelleborgsreklam från 1939.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

T-Nabb for ever!

På min gamla Monark (Flygstål) med frambroms, sitter det T-nabb sedan 1957 (!)
    Tro mig eller ej - jag köpte cyklen då!
    Jag cyklar varje sommar på den.
    Och, Jo, de börjar bli lite slitna efter mer än 60 år... Men att hitta nya T-Nabb blir svårt.

Du hade tur!
    Senast redigerat av Roland O den 2012-01-26 klockan 14:40. Anledning: "snavfel"

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •