Bravo Kimmen, Du leder i stor stil.
2. 1/2 R..............när nåddes kulmen för svensk del (ingen otursdag).
3. R
5. R
Utvikning från ämnet; När Du skrev Kjell Svensson så kom jag så klart att tänka på vår gamle landslagsmålvakt i ishockey från SSK. Honom har jag sett ett antal gånger på månskensrinken eller vänthallen som Södertäljes gamla uterink kallades i folkmun. I samma mun kallades Kjell bara för "Högtalarn". Han skrek och gormade på lagkamraterna , ävenså i landslaget. Huruvida han gjorde det på jobbet som verkmästare på Scania Vabis, eller bara Vabis som man sa i Södertälje förtäljer inte historien. Han gjorde nog inte så många knop på jobbet kanske? Jag hade två morbröder som jobbade på Vabis i många år, dom visste väl, men nu är dom borta.
Ps Vabis (Vagn AktieBolaget I Södertälje). På tal om roliga smeknamn i SSK så var väl några av de bästa Sören "Slangen" Määttä och Einar "Kiosken" Granath.

.
).
Svara med citat
. Han ser bedrövad ut, eftersom han har gjort "korkade" uttalanden, Du ser ju korkgeväret. Trots det inga motgångar, endast framgångar.
. Det är ju som Du säger helt klart Åke Skiöld, trodde att Kim Von Platen som gammal i gamet skulle ta det på en gång, men han trodde på Ritola. Grattis