Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 6 7 8 9
Resultat 81 till 84 av 84

Ämne: Krogar, då och nu...

Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå...
    Vad kul att du lyfte den här gamla dammiga tråden, och välkommen till Pesanien. Måste först fråga om du är släkt med Farbror Uhr? Kanske har du hört den där vitsen:
    Vie viel uhr ist es?
    - Er ist kein filur, er ist mein boder.

Efter många besök på Cattis får man gott glömme, det är nog sent 70-tal, rätt ska vara rätt. Så mycket är väl klart att Bleckenberg rattade Cattis en bra bit in på 80-talet...
    Nu har jag kämnar Galma Stan och saknar Farbror Uhr och Bleckis...
    So long....

:-)
    Tack tack

Jo tack den vitsen har jag hört några gånger, speciellt av en kollega på min nuvarande arbetsplats.
    Det kan mycket väl vara så att jag är släkt med Harry Uhr, men då måste jag tyvärr göra dig besviken med att säga att Harry och Kjell sålde I början på 80 talet, och Kjell Blekenberg rattade inga rattar på den restaurangen mer, och definitivt inte en bra bit in på 80 talet, så minnet spelar dig nog ett spratt..

Japp so long så länge.

Citat Ursprungligen postat av bwh Visa inlägg
    Om vi skall täcka hela Sverige och inte bara Samojedien bör vi kanske tänka även på Fritjof Nilsson Piraten och hans härjningar på - http://www.malmo.se/images/18.2ec268.../IMG_3702a.jpg - ibland även under andra namn!
    Tjena! Första inlägg här, om Blå Avenyn i Ume!
    Jag var musiker på heltid 77 till 84! Under den tiden spelade jag i orkestern Spelverket, från Växjö och Linköpingstrakten. Jag är från Växjö och bor fortfarande i Växjö.
    Vi spelade minst fem sex gånger på Blå Avenyn och bodde på orkester hotellet unken det var ibland ett jättefint ställe men ibland var det skitigt, och saboterat av vissa boenden...
    Vi trivdes rätt bra på Blå Avenyn. Trevlig personal och hyfsat käk... Ganska livat ibland, vi brukade vara där två veckor i taget.
    Försöker komma på vad hovmästaren hette, han var oftast en glad lax, hade jobbat i Sundsvall på det fina hotellet där. Kommer inte ihåg vad han hette...
    EN tjej spm jobbade i receptionen, söt blond, kan ha hetat Ingrid?!? Hon och vår gitarrist Peter flyttade ihop på 80-talet
    Gillade Umeå som stad, mycket musik, köpte den ena av mina basar på Hagströms 81 tror ja de va!
    Var sedan mycket på Umeå universitet på 90 och 2000-talet, när jag jobbade med datorer och pedagogik på Linnéuniversitetet i Växjö
    Hälsningar Lennart
    Senast redigerat av leojaco den 2017-10-06 klockan 12:29.

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009

Första dansen.... får jag lov...

... att hälsa välkommen. Hallå Lennart, hur fasen hittade du hit? Det var länge sen någon tittade in på krogen i Pesanien.
    Musik och god mat hör samman, kanske för att god underhållning stimulerar försäljningen. Blå Avenyn har jag aldrig besökt och det vore kul att se några bilder (eller hur Ubbe?) och Spelverket låter spännande. Du lirade väl bas? So long...
    Kim

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Wärdshuset Stallmästaregården

Ett gammalt vykort från Stallmästaregården. Jag känner bara till namnet men nog ser det lite folktomt ut...……..
    Hovfalkenerare Bogard, köksmästarna Bichard och Wretman har stått för värdskapet. Nu ägs gården av Alessandro Catenacci.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •