Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på vem som kan gjort denna minivas? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Förslag på vem som kan gjort denna minivas? :)

    Idag när jag var ute och fyndade så såg jag denna fina lilla vas, som jag inte kunde låta stå kvar Det är den klart minsta vas jag köpt och är 5,5 cm hög.
    Är det någon som känner igen signaturen eller vasen kanske?

    Click image for larger version

Name:	DSC_0014.jpg
Views:	1
Size:	17,9 KB
ID:	641035Click image for larger version

Name:	DSC_0008.jpg
Views:	1
Size:	17,9 KB
ID:	641036Click image for larger version

Name:	DSC_0007.jpg
Views:	1
Size:	18,9 KB
ID:	641037

  • #2
    Efter att ha konsulterat boken Svensk keramik under 1900-talet måste svaret bli Annika Eisenhart-Montelius.
    Signeringen "Annique" skall hon ha använt från 1983 till 1994.
    Fram till 1989 var hon verksam i Loddby utanför Norrköping, och därefter tillsammans med maken Lennart Eisenhart vid Krukmakargården i Karlskrona.

    All information kommer från ovannämnda skrift

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inlägg
      Efter att ha konsulterat boken Svensk keramik under 1900-talet måste svaret bli Annika Eisenhart-Montelius.
      Signeringen "Annique" skall hon ha använt från 1983 till 1994.
      Fram till 1989 var hon verksam i Loddby utanför Norrköping, och därefter tillsammans med maken Lennart Eisenhart vid Krukmakargården i Karlskrona.

      All information kommer från ovannämnda skrift
      Tack för svaret Bengt, det var ett nytt namn för mig och det är alltid kul att veta vad man har hemma

      Comment


      • #4
        En oljelampa som tyvärr saknar brännare är gjord av signaturen "Annique" och försedd med etikett Krukmakargården Karlskoga. Här en länk till makarna Eisenharts gemensamma tråd. http://precisensan.com/antikforum/sh...rden-Karlskoga
        Bifogade filer
        Last edited by Lars M; 2021-04-04, 12:05.

        Comment

        Working...
        X