Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem har gjort denna kruka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ser ingen bild
    http://gilasgrotta.blogspot.com/

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av Gila Visa inlägg
      Ser ingen bild
      Jätteskumt att vissa inte ser men andra ser. Jag klistrar in url till bilderna så kanske det funkar. Bilderna syns hur bra some helst för mig så hoppas detta kan lösa problem för dom som inte ser bilderna.





      Last edited by Kaptenen; 2011-09-23, 23:38. Anledning: Bilderna syns inte. Jag använder Google chrome! Jag har rapporterat till admin. Allt annat fungerar! Inte ens länkarna till bilderna i detta inlägg fungerar!

      Comment


      • #18
        Jag har rapporterat till Admin. Dina bilder syns inte och på länkarna får jag inte fram några bilder. Jag har provat både i Google Chrome och Internet Explorer.

        Comment


        • #19
          Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
          Jag har rapporterat till Admin. Dina bilder syns inte och på länkarna får jag inte fram några bilder. Jag har provat både i Google Chrome och Internet Explorer.
          Ok tack för hjälpen, hoppas admin kan lösa problemet som är skumt då jag och några andra ser bilderna hur bra som helst.

          Comment


          • #20
            Testa med att ladda upp dem i en ny tråd. Funkar det så sammanfogar jag de båda länkarna!

            Comment


            • #21
              Krukan igen

              Jag testar att lägga upp bilder på krukan här och hoppas det funkar nu
              Bilderna jag la upp tidigare kan jag tydligen inte lägga upp här igen, så jag får fota nya kort på undersidan imorgon så jag kan visa det lilla man ser av stämpeln.

              Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	3
Size:	41,8 KB
ID:	522170Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	2
Size:	35,8 KB
ID:	522171Click image for larger version

Name:	DSC_0027.jpg
Views:	1
Size:	26,4 KB
ID:	522172Click image for larger version

Name:	Kruka.jpg
Views:	2
Size:	20,4 KB
ID:	522173Click image for larger version

Name:	DSC_0026.jpg
Views:	1
Size:	58,1 KB
ID:	522174
              Last edited by Sloffe; 2011-09-24, 00:32.

              Comment


              • #22
                Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
                Testa med att ladda upp dem i en ny tråd. Funkar det så sammanfogar jag de båda länkarna!
                Jag har lagt ut en ny tråd med några bilder, men av någon annledning funkade det inte att lägga upp dom gamla så jag la dit 2 nya och får foto om undersidan med stämpeln imorgon. Struligt värre men det löser sig nog med bilderna till slut

                Comment


                • #23
                  Jag ser de nya bilderna och har sammanfogat trådarna.

                  Comment


                  • #24
                    Tack för hjälpen kaptenen

                    Click image for larger version

Name:	DSC_0002.jpg
Views:	1
Size:	34,4 KB
ID:	522175Click image for larger version

Name:	DSC_0008.jpg
Views:	3
Size:	41,8 KB
ID:	522176

                    Comment


                    • #25
                      För mig är det inga problem med att se alla bilderna från början.
                      Det kan ha med webbläsaren att göra? För något inträffade tidigare på dagen vid halv tre.
                      Då lade PES´server av i en kvart.

                      V.L. var på tapeten här, men jag tror mer på Anna-Lisa Thomson hos UE.
                      Storleken är inte helt rätt på centimetern, men det brukar skilja sig under produktionens gång.

                      Kolla in nr 433:
                      Vaser nr 401-600 Nr Beskrivning Mått År Konstnär 401 17,5 x 12,3 cm 1944 Vicke Lindstrand 402 Uppgifter saknas 40...

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                        För mig är det inga problem med att se alla bilderna från början.
                        Det kan ha med webbläsaren att göra? För något inträffade tidigare på dagen vid halv tre.
                        Då lade PES´server av i en kvart.

                        V.L. var på tapeten här, men jag tror mer på Anna-Lisa Thomson hos UE.
                        Storleken är inte helt rätt på centimetern, men det brukar skilja sig under produktionens gång.

                        Kolla in nr 433:
                        http://www.upsala-ekeby.com/empty_126.html
                        Jo jag märkte också att det strulade på eftermiddagen. Kan man se bilder och inte bara text på länken du gav Gideon?

                        Comment


                        • #27
                          Jag tror inte att det är Ekeby pga godsets färg vitbrännande och kanske flintgods och dessutom tycker jag inte blomkrukan ser svensk ut.

                          Comment


                          • #28
                            Ursprungligen postat av Sloffe Visa inlägg
                            Ok tack för hjälpen, hoppas admin kan lösa problemet som är skumt då jag och några andra ser bilderna hur bra som helst.
                            Jag tillhör skaran som inte ser några bilder och efter första frustationen så blev jag övertygad om att detta helt enkelt var en skojtråd Därför är mina inlägg helt tagna ur luften och endast ett försök att skoja med.... vilket jag nu förstår inte alls var ett skämt! Men läser man ditt första inlägg noga och därefter svaren så är det inte så konstigt att man tror att det är skoj

                            Comment


                            • #29
                              Ser du bilderna nu, luchur?

                              Comment


                              • #30
                                Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
                                Jag tror inte att det är Ekeby pga godsets färg vitbrännande och kanske flintgods och dessutom tycker jag inte blomkrukan ser svensk ut.
                                Nu när man ser bilderna så håller jag med Kaptenen. Denna kruka har jag sett flertalet ggr och alltid avfärdat som "nytillverkad" från Portugal eller Tyskland. De jag sett och vänt på har inte haft rätta tyngden utan varit porösa i godset.

                                Comment

                                Working...
                                X