Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modern artefakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Modern artefakt

    Mycket märklig staty. Står att det är Chunhua artifact. Chunhua är väl Kina. Men så modern konst kan väl inte vara en artefakt? Vad sjutton är detta. Inga träff på google.
    Bifogade filer

  • #2
    Hallå,
    Misstänker att det blir svårt att stämma träff med denna unga vackra tjej. Namnskylten berättar att hon är inte så gammal. Gissar att det är konstnärens artistnamn ART + Fact eller möjligen namnet på serie liknande figurer.

    Comment


    • #3
      Artefakt betyder ungefär 'gjord av människohand' ett konstobjekt där "konst" kan tolkas som motsatsen till 'av naturen skapad'.
      Men den informationen är ju överflödig här och därmed meningslös att försöka tolka.
      Last edited by HgF; 2011-09-10, 01:30.

      Comment


      • #4
        Förmodligen tillverkad av företaget Chunhua Arts Co., Ltd. Yiwu i Kina, som gör skulpturer i konstgjutmassa.



        Comment


        • #5
          Mässing och trä

          På tråden hänger jag två figurer som jag tycker stämmer med rubriken. En i mässing - 35 cm hög - och ingen identitet samt en i trä (48 cm hög) och brännmärkt med Rolf Lindström och ristat -89.
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Mässing och trä .2

            Aluminium eller något sådant men när jag skruvade isär tycker jag mig se spår av mässing och kanske elektrolys?. Att den andra är av trä är ingen tvekan men av vilket träslag? Båda utan någon signeringar. Den i metall 27 cm hög och i svart trä 29 cm.
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Ek och körsbär kan väl den här 47 cm höga figuren vara av. Signaturen kan vara YHN eller YHV och 1983. Men mer vet jag inte...
              Bifogade filer

              Comment

              Working...
              X