Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Syco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av Katti Visa inlägg
    Hej,
    Är det någon som vet något om denna fina fågel som kommer från min farmor och farfars hem? Tack på förhand!

    Jag e nyfiken på tyget bakom fågeln..känner igen det så väl..men minns inte varifrån.
    Last edited by simco; 2011-08-07, 20:13. Anledning: infogat "quote" för att lättare kunna koppla inlägget till objektet.

    Comment


    • #17
      Är det inte ett Marrimekkotyg? Har ett nästan likadant i svart och rött som köptes uppspänt för att vara på väggen. Har det inte hemma då något av mina barn har fått med sig det vid flytten så jag kan inte kolla efter.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

      Comment


      • #18
        Ja det låter ju logiskt..har nog funnits i mitt föräldrahem då..för det e väl inte nytt..har bara vaga minnen av det..

        Comment


        • #19
          Elefantjakt

          Har nog tittat på ett hundratal olika elefantbilder på nätet nu, men hittar inte någon likadan som min, det finns ingen märkning alls, har ni några förslag .
          Tyvärr så har jag bara den här bilden just nu.
          Bifogade filer
          Slainte Mhath

          Comment


          • #20
            Syco

            Jag hoppas att det finns någon "expert" på Syco här på PES.

            Enligt boken "Svensk keramik under 1900-talet" skall det på några Syco-saker finnas signeringen "Design Rune".
            Jag har själv inte sett detta, men däremot en liknande signering/upplysning på några saker från Hällinge keramik.
            Förhoppningsvis finns det nu någon som kan lämna några upplysningar om denne Rune.

            Comment


            • #21
              Syco signerad ?

              Har en aning om att Sycokeramiken ej är signerad,men jag hittade
              två vaser.Den minsta verka vara sign. eller ??
              I så fall av vem ?
              Bifogade filer
              na birger

              Comment


              • #22
                Försöker igen.
                Noll svar tyder på att det är en svår nöt.
                na birger

                Comment


                • #23
                  Står det inte bara 15? (om man läser "nerifrån och upp" på bilden)

                  Comment


                  • #24
                    Man kan försöka tänka BK och se om det fungerar-
                    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                    Comment


                    • #25
                      Vas signerad BK? [ID: SYCO, Bruno Karlsson (Carlsson)]

                      Vem kan ha gjort den här? Vasen är ca 15 cm hög.
                      Bifogade filer
                      ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                      Comment


                      • #26
                        Vem kan tyda detta?

                        Finns det någon här på Pes som kan hjälpa mig och tyda vad det står under denna hund. Jag tycker mig se Syco och Sweden men kan denna vovve komma därifrån????
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #27
                          Du ser alldeles rätt Den är från Syco.

                          Comment


                          • #28
                            Tack för ditt svar luchur, då har du stillat min nyfikenhet. Har googlat och letat på Syco men inte funnit någon liknande hund.

                            Comment


                            • #29
                              Påminner väldigt mkt om vår stora hund Sota! Fick lite vill-ha-känsla när jag såg den.
                              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                              Comment


                              • #30
                                Är Sota av samma ras som Syco hunden? den är jättefin 19cm/13cm och inhandlad på en loppis för några kronor

                                Comment

                                Working...
                                X