Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Litar efter porslin ur serien Fjord från Rörstrand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Litar efter porslin ur serien Fjord från Rörstrand

    Hejsan jag söker porslin ur serien Fjord från Rörstrand. Jag har det mesta i tallriksväg och söker det mesta inom Fjord som jag inte har, som tex kaffekoppar/fat sockerskål, kaffekanna mm. Om någon har som vill bli av med eller kanske byta med lite annat porslin så kom med förslag
    Last edited by Sloffe; 2011-08-27, 14:55.

  • #2
    Hur ser Fjord ut?

    Comment


    • #3
      Så här ser Fjord ut
      Click image for larger version

Name:	DSC_0008.jpg
Views:	1
Size:	37,2 KB
ID:	519482

      Comment


      • #4
        Tack för bilden Sloffe. Det var en snygg servis! Har tyvärr inga delar, men kul att se den. Hoppas du får tag i det du söker.

        Comment


        • #5
          Tack ja jag gillar den, snygg och stilren

          Comment


          • #6
            Skall kolla. Tror jag har en del delar. Återkommer.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av stubbe Visa inlägg
              Skall kolla. Tror jag har en del delar. Återkommer.
              Spännande

              Comment


              • #8
                Våran Fjord servis växer sakta, men söker fortfarande med ljus och lykta efter fler delar. Främst koppar/fat som har storlek kopp ca 6,6 cm hög diameter ca 8,3 cm, fatet är ca 15,5 cm i diameter (jag tror det är tekoppar). Men även andra delar som kaffekanna, sockerskål, äggkoppar mm. Hör gärna av er om ni har något ni inte använder längre
                Click image for larger version

Name:	DSC_0007.jpg
Views:	1
Size:	45,6 KB
ID:	521875
                Last edited by Sloffe; 2011-09-17, 21:45.

                Comment


                • #9
                  Snygg och diskret bordsservis.
                  Tyvärr har jag inga delar, men kompletterar istället med vad som står i boken Rörstrand 280 år av Bengt Nyström & Jan Brunius (2007).
                  Det kan vara bra för andra intresserade att veta.

                  Fjord 1979-1987, flint, handmålade ränder. Modell: Carl-Harry Stålhane, kaffe- o. tegods: Hertha Bengtson. Dekor: Jacqueline Lynd.

                  Comment


                  • #10
                    Hallå,
                    Ska hålla gluggarna öppna för fjordar gillar jag. Nej, kanske inte, men servisen är fin.
                    Så kan väl du kolla efter Blått Band. Potatisgrytan längtar jag efter... so lomng....

                    Comment


                    • #11
                      Gideon - Ja jag tycker också den är snygg/diskret och stilren . Jackie Lynd är en av mina favoriter och har varit med och gjort mycket snyggt. Jag har även fått tag på några champagneglas som hon varit med om att designa.

                      Kim von Platen - Ska hålla ögonen efter Blått Band och då speciellt grytor, vilket jag nog inte sett någon tidigare, men det kanske är för att jag inte letatde efter det heller

                      Comment


                      • #12
                        FJORD tekoppar med fat och djupa tallrikar

                        Hej!

                        Jag har 4 stycken FJORD koppar med fat och sex djupa FJORD tallrikar som jag hade tänkt att lägga ut på TRADERA / EBAY, men du kan få köpa dem om du är intresserad.



                        Bästa hälsningar


                        Karin

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har 6 dybe på ø 20cm og 6 flade på ø 21cm

                          de sælges til kun 100.- pr stk.

                          Comment


                          • #14
                            Jag har för mig att jag sett massvis med Rörstrand porslin på citiboard, kanske värt en koll om du fortfarande letar.

                            Comment


                            • #15
                              Jag såg både kaffeservis med kaffekanna, teservis med tekanna och en större karott med ett handtag och lock (med spricka) Allt på en loppis ganska nära mig.

                              Comment

                              Working...
                              X