Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isi - karaffer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag såg auktionen och undrade vad det var, men undrade inte så mycket att jag ville lägga pengar på dubletter...

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
      Jag såg auktionen och undrade vad det var, men undrade inte så mycket att jag ville lägga pengar på dubletter...
      Aha. Jag hoppas på att det är den större ishinken eftersom jag har den lilla redan men i övrigt är det idel nyheter. De där faten är det första gången jag ser i någon auktion, samt den där mystiska klumpen då.
      Min avatar föreställer CH S*Silkwave's Good Choice, en rödvit cornish rex-hona. Cornish rex-katter och glas/porslin är ironiskt nog mina två passioner.

      Comment


      • #18
        Angående ishinken. Är det orginaltång på bilden?
        I annat fall undrar jag om någon vet hur orginaltången ser ut?
        Om det nu finns en orginaltång till en ishink?
        Har två isi-ishinkar med olika tänger. (Vad jag nu skall med två till )

        Comment


        • #19
          Det verkar ha sålts åtminstone två olika sorters tänger, i 73:ans kurant fanns en för 3 kr och en för 5,50... Ingen av dem är av den modell som finns poå bilden dock.

          Comment


          • #20
            Låter ju himla billigt.
            Fast å andra sidan så betingade ju en av dem mer än halva priset på en av mina hinkar.
            (Fast då har jag ju inget inlägg i hinken).
            Vad jag förstår så finns det då ingen speciell tång som tillhör.....eller?
            Skulle var kul med bilder.

            Comment


            • #21
              Skulle gärna hjäpa till, Kecke, men avseende denna kurant är jag tyvärr bunden av ett icke-spridningslöfte. Ska se om jag kan hitta en bild nån annan stans...

              Comment


              • #22
                Cjf.
                Jag visste inte att det fanns något sådant som "icke-spridningslöfte".
                Hur som helst så har jag två Isi-ishinkar med vad jag tro är helt felaktiga istänger.
                Borde väl kunna fota själv men det är så f...b... mörkt och mitt fototält har jag bara plats för på matbordet som för ögonblicket är helt belamrat.

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                  Jag visste inte att det fanns något sådant som "icke-spridningslöfte".
                  Sådana löften är inte helt ovanliga bland samlare i dessa tider (jämför tidigare tråd om tjyvhållande på kunskap). Eftersom mycket av referensmaterialet man har är elektroniskt delar man helst inte med sig av grejerna utan att veta att det inte blir känt för alla och envar (särskilt som man ofta betalt en slant för materialet...). Det är lite väl lätt att mångfaldiga.
                  Last edited by cjf; 2007-01-27, 21:15. Anledning: Inlägget korrigera, ett rätt viktigt "inte" hade fallit bort...

                  Comment


                  • #24
                    Jag förstår....tror jag.

                    Comment


                    • #25
                      Saknades tyvärr ett ord, har korrigerat detta...

                      Comment


                      • #26
                        OK.
                        Det spelar ju inte så stor roll att jag har udda tänger till mina ishinkar då jag inte har tänkt att avyttrar dem. Det får bli presenter. I det här fallet så kan jag ju erbjuda alternativ på istång.

                        Comment


                        • #27
                          Kan tången i den här auktionen: http://www.tradera.com/auction/aucti...x?aid=38466115 månne vara original? Väldigt stilig i alla fall. Själv har jag köpt en fin tång från Ystad Metall som får duga, den har band av naturmaterial.
                          Min avatar föreställer CH S*Silkwave's Good Choice, en rödvit cornish rex-hona. Cornish rex-katter och glas/porslin är ironiskt nog mina två passioner.

                          Comment


                          • #28
                            Håller med om att den är stilig, men det är inte en av dem som är med i kuranten dessvärre...

                            Har du fått hem "klumpen" än förresten?

                            Comment


                            • #29
                              Tänkte hämta ut den i dag, ska försöka fixa fram en bild sen.
                              Min avatar föreställer CH S*Silkwave's Good Choice, en rödvit cornish rex-hona. Cornish rex-katter och glas/porslin är ironiskt nog mina två passioner.

                              Comment


                              • #30
                                Tången verkar vara samma som är med i den första auktionen som det länkades till i den här tråden, så de verkar åtminstone ha sålts ihop någonstans, men frågan är om det är en matchning som har skett i butik eller från leverantören?

                                Comment

                                Working...
                                X