Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora bokstäver omvandlas...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stora bokstäver omvandlas...?

    Det tycks finnas en viss spärr på Precis en sån-forumet mot flera stora bokstäver i rad... åtminstone i vissa sammanhang. Det påmindes jag om idag när jag skulle förhandsgranska min tråd "Plikten först - leken sedan" och först skrev hela rubriken med stora bokstäver precis som på urklippet det handlar om. Då omvandlades automatiskt hela rubriken utom begynnelsebokstaven till små bokstäver.

    Och det är klart - mängder av rubriker i enbart stora bokstäver kanske inte vore så trevligt ty internet-etiketten likställer visst storbokstavsord med att man skriker.

    Men jag har också råkat ut för den automatiska omvandlingen av stora bokstäver till små i själva inläggsrutan när jag försökt skriva "god jul", "glad påsk" o.dyl. med enbart stora. Det känns då väldigt snopet när det inte går att utforma sin text som jag själv vill.

    Om fler här märkt av fenomenet med den automatiska omvandlingen av stora bokstäver till små vore det intressant om ni vill berätta det!

  • #2
    Trevlig midsommar

    Trevlig midsommar, bokstäverna omvandlas här också.
    I’m a real mean bitch!

    Comment


    • #3
      VERSALER - gemener

      VERSALER - gemener

      Rubriken och texten därunder tycks ju bli som jag önskar?

      Har tidigare vid några tillfällen råkat ut för de problem som du Curious och Maria visar här.

      Jag provar igen.
      Last edited by Lars F; 2011-06-22, 20:24.
      - - - - - - - - - -
      "För mycket av det goda är alldeles lagom."

      Comment


      • #4
        Denna text är skriven med versaler

        denna text är skriven med gemener.

        Det gick inte. Rubriken ändrades som synes.
        Konstigt?

        Hoppas att admin kan se över detta. Eller ge en förklaring till fenomenet.
        - - - - - - - - - -
        "För mycket av det goda är alldeles lagom."

        Comment

        Working...
        X