Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Lommeglass Gjøvik

Lommeglass Gjøvik

Har sedan tidigare två blå randade pluntor från Gjøvik. Har nu i och med Stockholmsresan förvärvat ytterligare en fast denna gång i violett glas med vita ränder.
    Törs nog säga att denna är betydligt mer ovanlig än de blå med vita ränder.
    Den var såpass ovanlig att Bukowskis Markets värderingsmän inte hade en aning om vad de sålde. Detta gjorde väl egentligen inte så mycket för min del

Lite konstigt var det väl i och för sig att de inte hade en aning. Hade jag jobbat där hade jag nog rekomenderat den klassiska auktionen på detta föremål, sen kanske den dugit att sälja som enskilt föremål.
    Gjøvik 1820-30 är det förresten för den som undrar.
    lila1.jpglila3.jpglila2.jpg

Seniormedlem Surmasens avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Kan bara gratulera!
    Vilken karamell!

Sort Grattis härifrån också, trevlig lot, förstår turen till Stockholm. Den du visar här och blåkluckan var nog dom klara favoriterna utifrån bilden på BM. Tack för närbilder

Jo visst var de favoriterna. Den blå kluckan var dock lite av en chansning. Man vet ju aldrig förän man klämmt och kännt på dem. Är helnöjd med köpet.

Manchester United E.B.s avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Mycket, mycket trevlig! Tur för dig att den inte var rosa för då hade väl Surmasen slagit till

Seniormedlem Surmasens avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
    Mycket, mycket trevlig! Tur för dig att den inte var rosa för då hade väl Surmasen slagit till
    Slog till på en grön istället, lägger den i en egen tråd....

Seniormedlem Bandens avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Gratulerer Det stemmer at de lilla er mer uvanlig enn blå.

Hvis den får hjemlengsel (homesick), så får du si fra

Banden

Hei
    Kan du tenke deg å selge den?
    Philip
    Citat Ursprungligen postat av Lars Kallin Visa inlägg
    Har sedan tidigare två blå randade pluntor från Gjøvik. Har nu i och med Stockholmsresan förvärvat ytterligare en fast denna gång i violett glas med vita ränder.
    Törs nog säga att denna är betydligt mer ovanlig än de blå med vita ränder.
    Den var såpass ovanlig att Bukowskis Markets värderingsmän inte hade en aning om vad de sålde. Detta gjorde väl egentligen inte så mycket för min del

Lite konstigt var det väl i och för sig att de inte hade en aning. Hade jag jobbat där hade jag nog rekomenderat den klassiska auktionen på detta föremål, sen kanske den dugit att sälja som enskilt föremål.
    Gjøvik 1820-30 är det förresten för den som undrar.
    lila1.jpglila3.jpglila2.jpg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •