Sommar!
Det enda jag har emot den svenska sommaren är att den infaller så sällan.![]()
Sommar!
Det enda jag har emot den svenska sommaren är att den infaller så sällan.![]()
- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Den 13 juni skrev jag att det växer så det knakar i familjens villaträdgård. Idag, 8 dagar senare, vågar jag påstå att det blommar så det knakar. Lupiner, rosor, dubbelschersmin,vit ölandstok, honungsrosen, astrar (tror jag) och en del andra växter som jag inte kan eller har glömt namnen på. Eftersom det nya PES-systemet placerar bilder som det passar slänger jag in dem huller om buller så kanske de kommer rätt.
I morgon är det sista dagen före sommarlovet.
Nu väntar jag på blomning från liljor, tulpanträd, stockrosor och skogskaprifol.
Senast redigerat av Polsson den 2011-06-21 klockan 20:16.
p-son
Fina kort på vackra blommor, tremastarliljan tillhör mina favorit blommor, här blommar doft chasmin för full och något som jag tror är en sorts ruta, jag har tidigare haft viloruta och en ruta med gula blommor.
Maria! Är tremastarliljan den som syns på bild nummer 3? Släktet ruta är jag inte bekant med, men jag ämnar ta reda på mer under morgondagen. Att den är en vacker och intressant blomma framgår klart av din bild.
Kunde inte vänta till i morgon. Thalictrum aquilegifolium, förefaller din ruta heta på latin.
__________________________________________________ ______________________________
Nu har jag kladdat i ditt inlägg och ber ödmjukast om utsäkt
Tremastarliljan är denna, vad jag vet så finns den i vitt, blått och lila.
Senast redigerat av Maria den 2011-06-22 klockan 15:42.
p-son
Hej alla sommartrånande PESARE.
Vi for ut härom kvällen och ställde upp husvagnen för sommaren. En fantastisk kväll med lite mygg och vindstilla. Jag hade bara mobilen med så därför är bilden inge vidare, men fint var det i verkligheten kl. är ca. 22.30 när bilden togs.
Ha en lång, varm och skön sommar.
Mvh/Urban
![]()
- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)