Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mum kraftnäring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mum kraftnäring

    Kanske lite svårt att kunna läsa texten, men flaskan/burken var svårplåtad. Man undrar vad den egentligen har innehållit?
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

  • #2
    Nytt försök

    Min dator förstår mig inte!
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

    Comment


    • #3
      Står det MUM Kraftnäring? Är flaskan stor?
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

      Comment


      • #4
        Bra frågor, jag skulle naturligtvis nämnt det. Den är 15,5 cm hög och rymmer spik 40 cl. Då har jag inte tömt något upp i halsen, utan endast i kärlkroppen som brukligt är. Men den har säkert inte innehållit vätska, därtill är halsen alldeles för stor diametralt sett. Kan du möjligen lura ut vad MUM är för något?
        --I de blindas rike är den enögde kung.--

        Comment


        • #5
          Gogglade på MUM men det blev en massa mammasidor, kunde ha tänkt innan!?

          Eftersom det är kanska stor mynning kan det ha varit i tablettform, men är det till djur eller människa? Får vänta tills det dyker upp en med etikett.....

          Skickade nyss ett mail till dig med några flasksidor, du kanske har dem redan.
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

          Comment


          • #6
            Jag sökte " mum näring " på eniro och bara på svenska, det kom upp massor av
            sidor om skogen, växter och regnvatten m.m.

            Jag orkade inte läsa någon av alla sidor, men kanske det har med växtnäring
            att göra din burk.

            Comment


            • #7
              varför inte?

              Det är absolut inget nytt med att människor odlar och har sig, tvärtom. Jag köper växtnäringsidén tills vidare.
              --I de blindas rike är den enögde kung.--

              Comment


              • #8
                Pulverform kanske och tillskott för dibarn.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                Comment


                • #9
                  Mum kraftnäring

                  Fick denna flaska, burk av Pappa som höll på att städa ur en hylla med gamla flaskor och burkar och trodde att detta kunde vara något för mig. På ena avrundade sidan står MUM KRAFTNÄRING och på den andra sidan står det A.W.FRIESTEDTS F.A.B STOCKHOLM. På de platta sidorna finns ingen text. Höjden är ca 16cm och mynningen ca 4,5cm. Ganska mycket liv i glaset tyder på en viss ålder. Någon som vet något om firman eller flaskan?
                  Bifogade filer
                  Last edited by Kaptenen; 2011-06-09, 00:05. Anledning: Sammanfogat trådar

                  Comment


                  • #10
                    Idun

                    Jag Googlade och hittade detta nummer av Idun från 1906: http://www.ub.gu.se/fasta/laban/erez...pdf/1906_7.pdf

                    Sök efter kraftnäring i pdf-dokumentet så hittar ni en annons om kraftnäring för barn "prisbelönt med guldmedalj från världsutställningen i Liége" som sig bör.

                    Comment


                    • #11
                      Tack för det JohanP!

                      Märk väl att måttet stämmer 400 kubikcentimeter, men lägg också märke till bilden med texten "Ett godt resultat" - en flicka eller pojke i kolt som stiger upp ur den korsprydda graven.
                      Bifogade filer
                      Last edited by Kaptenen; 2011-06-09, 23:49.

                      Comment


                      • #12
                        Nämnda världsutställning ägde rum 1905.
                        Företaget låg på Liljeholmen i Stockholm.
                        Last edited by Fahlis; 2011-06-10, 02:00.

                        Comment

                        Working...
                        X