Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med silverlänk; Victor Janson?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med silverlänk; Victor Janson?

    Hej, jag vet INGET om smycken men jag lyckades ta reda på att VS stämpeln verkar stå för Victor Janson och B9 för 1952. Hoppas det är rätt.
    Annars har den S, tass och £-stämpel också.
    Längd; 20,5cm
    Bredd; ca 1,4cm
    tjocklek; ca 0,3cm
    Den har också verkat ha något på den lilla kedjan att fästa på andra biten av låset som också har en liten ögla precis som den kedjan sitter på. Dock vet jag inte vad det skulle ha varit.
    Har tyvärr ingen våg att väga den med heller.
    Skulle gärna vilja ha hjälp med om den är värd något för jag har ingen vilja att behålla den eftersom den är för stor i omkretsen för mig.


    Tack för svar!

    Bilder;




  • #2
    Hej och välkommen till forumet!

    Bismarkarmbandet är tillverkat av VJ dvs Guldvaruaktiebolaget Victor Janson i Lindesberg och stämplat 1952. Kattfoten och S:et står för 830/1000-delar rent silver.

    Den lilla kedjan är en trasig säkerhetskedja, som ska skydda mot att man tappar armbandet om det andra låset går upp.

    Bismarklänkar är klassiska och ingår alltid i en välsorterad guldsmeds sortiment, men för tillfället hör de inte till modebilden. Värdet är beroende av vikten och dagspriset på rent silver och för att få en uppfattning kontrollerar du lättast avslutade auktioner på Tradera.

    Comment


    • #3
      Tack så mycket för svar!

      Comment

      Working...
      X