Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kina utan stämpel. Ålder?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kina utan stämpel. Ålder?

    Jag kan inte det här när stämplarna saknas...Behöver hjälp...Är det 1800 talet?

    Tacksam för all hjälp...

    Bonnie
    Bifogade filer

  • #2
    Inte 1800-tal...

    Skålen är relativt nytillverkad i Kina.

    Comment


    • #3
      Ojdå Så kan det vara Tack så mycket för hjälpen!

      Comment


      • #4
        Så charmig!

        Jag tror att skålen är japansk Arita / Ko-imari. Jag skulle tro att den åtminstone är från 1800-talet.

        Comment


        • #5
          Tack så mycket.... Jag har nästan idiotförklarat mig idag....Ibland går det inte alls bra...
          Jag har kollat lite snabbt på nätet och sett en hel del bilder. Det är kanske Arita/Ko-Imari. Inte alla föremål utav t ex daterade tallrikar är stämplade. Färgerna verkar stämma...Vi säger att det är det, jag har köpt en Arita/Ko-Imari ute i ingenstans, i Bjuråkers skogar när jag var på jakt efter en tallrikshylla !

          Hälsningar Bonnie

          Comment


          • #6
            Möjligt,

            Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
            Så charmig!

            Jag tror att skålen är japansk Arita / Ko-imari. Jag skulle tro att den åtminstone är från 1800-talet.
            Men då ser Du något jag inte ser... Formen kanske inte överensstämmer med Kina...
            Last edited by kaolin; 2011-05-27, 19:47.

            Comment


            • #7
              Som du skriver, så är det formen främst som inte känns kinesisk. Fötterna och dekoren främst bården känns mer japansk än kinesisk.

              Arita /Ko-imari kan mycket väl vara fel.

              Fann denna rökelsebrännare med liknande fötter och den klassas som Hirado. http://www.metmuseum.org/toah/works-of-art/93.3.11a,b

              Comment

              Working...
              X