Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Klickbara bilder?

Gammgubbe Sladdens avatar
    Reg.datum
    jan 2006

Klickbara bilder?

Blir det något av tanken på "klickbara" bilder som öppnas i nytt fönster?
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Litet experiment:

Namn:  logosan.gif
Visningar: 219
Storlek:  714 bytes

Eller var det något annat du tänkte på?

Reg.datum
    jan 2006
    Jag tänkte på de foton som medlemmarna lägger in. Vill man se dem i större format nu så passar de inte in i bildramen, man får scrolla både uppåt och åt sidorna och ser inte hela bilden på en gång. Jag skulle vilja att bilderna kan öppnas i "helsidesformat".
    resten satte han hår på.

Citat Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
    Jag tänkte på de foton som medlemmarna lägger in. Vill man se dem i större format nu så passar de inte in i bildramen, man får scrolla både uppåt och åt sidorna och ser inte hela bilden på en gång. Jag skulle vilja att bilderna kan öppnas i "helsidesformat".
    Jo, det skulle verkligen vara bra om bilderna vore klickbara och lätt ginge att öppna i nya fönster.

Jag testade ett litet knep nyss bestående i jag pekar på den bild jag önskar se i "helsidesformat" och drar den med musen till fliken i webbläsarfönstret. Då öppnas bilden i "helsidesformat".

Saknar ens webbläsare flikfunktionen bör det gå att istället dra bilden till ett extra fönster.

Tack för tipset Curious! Väldigt bra!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Reg.datum
    jan 2006
    Citat Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
    Jo, det skulle verkligen vara bra om bilderna vore klickbara och lätt ginge att öppna i nya fönster.

Jag testade ett litet knep nyss bestående i jag pekar på den bild jag önskar se i "helsidesformat" och drar den med musen till fliken i webbläsarfönstret. Då öppnas bilden i "helsidesformat".

Saknar ens webbläsare flikfunktionen bör det gå att istället dra bilden till ett extra fönster.
    Gör så ibland, men bilden blir i samma storlek och det saknas förstoringsfunktion.
    Jag är ute efter att kunna flytta och förstora bilden enkelt. Utan att behöva använda "skjutlister" vågrätt och lodrätt. Samt slippa "ramen" som bilden ligger inom. När jag förstorar min webbläsare så förstoras inte "ramen" och helheten i bilden går förlorad.
    Bilderna är ju den stora behållningen i ett forum av den här typen och det vore föredömligt om de enkelt kan visas och användas på bästa sätt.
    Ofta vill jag förstora hela bilden, samt se på detaljer, det första är lite knepigt idag. Då får jag spara bilden och öppna den med t.ex. photoshop, mycket jobb!
    Det här fungerade bättre i den gamla PES-layouten, jag har väl blivit bakåtsträvare, tycker det var bättre förut.
    Senast redigerat av Sladden den 2011-05-18 klockan 06:55.
    resten satte han hår på.

Gör så ibland, men bilden blir i samma storlek och det saknas förstoringsfunktion.
    ---
    Om jag öppnar bilden separat såsom jag föreslog, kan jag sedan zooma in/förstora den... visst upp till 1000%.

Reg.datum
    jan 2006
    Nu vill jag gärna ha ett svar från admin!
    resten satte han hår på.

Reg.datum
    jan 2006
    Puffar!
    resten satte han hår på.

Reg.datum
    jan 2006
    Blir det något av tanken på "klickbara" bilder som öppnas i nytt fönster?
    Hur fan blir det?!
    resten satte han hår på.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •