Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: Hjälp mig gärna att samla ihop bilder och information om Nilsjohans produkter!

Hjälp mig gärna att samla ihop bilder och information om Nilsjohans produkter!

Tycker Nilsjohan har släppt eller varit delaktig i så många häftiga köksprylar och annat. Men det är svårt att hitta något samlat om deras prylar någonstans. Så nu har jag startat ett projekt med att samla in:
    1: namn
    2: bild
    3: information (vad användes saken till, hur många färger, etc)

Detta kommer jag samla ihop i min blogg. Just nu ser det ut så här: http://helensprylar.bloggsida.se/hus...johan-a-till-o

Som ni ser är det vääääldigt tomt!

Jag skulle vara oerhört tacksam för all information och bilder (gärna originalkartong om det finns) som jag får lov att använda till min blogg.

Fejig fyndjägare luchurs avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Här har du lite Nilsjohan annonser
    http://precisensan.com/antikforum/sh...ight=nilsjohan

Jag tror jag har en bok om Nilsjohan produkter, ska kolla det under morgondagen.

Tidningsutklippen har jag sett, men inte vågat använda dem

Hade vart göörskoj om det fanns en bok om deras produkter!!!

Nu drar jag iväg på en liten semester och är borta hela helgen, men sen blir det fortsatt knappande på bloggen! :P

Det är en bok från NilsJohans 100 år jubileum, den handlar om företagets historia, det är ingen produktionskatalog, men det finns med lite bilder i slutet på produkter.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

åååh vill ha!!!!
    Hoppas någon säljer en sån på Tradera snart! :P

Jag köpte en sån bok på Rörstrandsmuseet i Lidköping för ett par år sedan. Ring och kolla om de har några kvar...

De hade tråkigt nog inga böcker kvar

Fanns en katalog på Tradera, Nilsjohans glada köksparad. Tyvärr upptäckte jag katalogen en timme för sent och den gick för ynka 29:- Vaknar fortfarande om nätterna av ilska för att jag missade katalogen...

Nilsjohanboken är absolut värd att leta efter och vänta på, samma sak med köksklubbens tidning, som heter just Köksklubbens tidning, som jämte Köksklubben, Den glada köksparaden och provköket var en av motorerna i Nilsjohans makalösa marknadsföring. Köksklubbens tidning kom 1953, där presenterades fortlöpande nyheterna i sortimentet samt en massa mer eller mindre nyttiga redaktionella tips för köksarbetet. Den glada köksparaden kunde vara smått hysteriska tillställningar med upp till 30 000 besökare (t ex Kungsträdgården i Sthlm 1958). Inför Köksparaderna förekom också att mindre trycksaker togs fram där de senaste nyheterna presenterades separat. Såväl tidningen som trycksakerna brukar förekomma på Tradera.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Nilsjohan - Karusellen

Från början eller mitten av 1950-talet kommer den här bordsdekorationen - Karusellen eller "Merry go round" från Nilsjohan. Inte änglaspel utan grisar och bockar och med sex ljus!
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •