Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Album

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Album

    Skulle ta itu med att fota en del saker och lägga ut dem i album på min sida men det är en vit ram runt mina kort? Ska det vara så? Provade att kolla på redigera men hittade inte hur man får bort ramen.
    Gäller miniatyrkorten, ramen hamnar där den ska vara när man tittar på stora bilden. Måste jag ladda upp dem igen?
    Last edited by Tingeling; 2011-04-18, 16:07.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

  • #2
    Jag har samma problem.
    Eftersom jag även lagt till bildtext till bilderna i mitt album ser det helknasigt ut. Vissa bilder syns inte, men kommer upp när man klickar på texten.
    Skulle vara jättebra om någon som vet hur det fungerar kunde förklara.

    Mvh simco

    Comment


    • #3
      Puff puff
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
        problem album: när jag klickar upp mitt album så ser jag 8 av 9 bilder, bild nr 2 är text. Bilden finns där om jag klickar på texten.
        Jag har tittat på några andra PESares album och jag får samma sak där, t.ex. Simco och Kim von Platen,
        Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
        Problemet med albumen verkar vara svårt att komma tillrätta med. Fungerar det som det ska när ni laddar upp nya bilder?
        Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
        nej, jag provade att lägga upp ett nytt album, och när jag klickar på detta album så ser jag en bild av fem,
        fyra bilder kommer upp som filnamn (bilderna finns där när jag klickar på filnamnet/texten).

        Jag har tagit upp problem med album i tråden: "Vad tycker du om det ”nya” PES?"



        Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
        Så här ser det ut hos mig när jag klickar på "gemet", attachments, i svararutan. Om man lägger upp bilder hamnar de i den undre raden (den som är tom på min bild) om man lägger fler bilder samtidigt så går det att klickdra bilderna och byta ordning på dem. Tyvärr verkar det inte som att thumbnailfunktionen har kommit i gång än, men det ska den förhoppningsvis göra. Det är ju en skitbra funktion att alla ens upplagda bilder hamnar i ett sökbart arkiv, sen är det bara att klickdra ner de bilder man vill lägga upp igen.

        Om ni tittar på brodertucks inlägg så ser ni att bilderna kommer upp med ett ?
        Det gör det fortfarande hos mig, hur ser det ut för er andra???

        Comment


        • #5
          Kollade på din sida Alegni och hos dig ser man oftare filnamnet som man sedan får trycka på för att få fram bilden, det hade jag bara någon enstaka. Har inte laddat upp något i albumet sedan forumändringen då jag såg att bilderna inte hamnade snyggt men nu tänkte jag lägga till några kort.

          Blir det en ändring eller ska jag börja leta efter ett alternativ fotoalbum? Vore synd om vi inte kunde få ha det samlat på Pes, många av oss har ju samlingar som är roliga att få visa.
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

          Comment


          • #6
            Hej Alegni!

            När jag tittar på Dina album, ser FM-albumet ut ungefär som mitt och Tingelings. Men i Ditt album "Border Fine Arts." ser de vita ramarna prydliga och fina ut även innan man klickat på förstoring.

            När jag laddar upp nya bilder har jag också bara bilder med frågetecken i mitt arkiv.
            eftersom jag inte döpt alla bilder så är det omöjligt att veta vilken bild som är vilken

            Comment

            Working...
            X