Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 54

Ämne: Kistor eller skrin ?

Og nu vi så er igang så er låget måske en fylning fra et barokt skab.
    Bunden er ikke forsænket, men sat fast på siderne med trænagler? (sandsynligvis). For jeg tror ikke helt på at beslaget er ene om at holde.

Uanset hvad jeg ville gerne have dem.

Original Björn Ls avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Den översta kistan har samma utskärningar på alla sidor. Det är inga vidare bilder direkt, det är gamla bilder som jag "fotat om" så jag skulle kunna visa dom här. Men det syns ju att det inte är saker man hittar så ofta. Den översta kistan saknade tyvärr sitt lås och hade ett blank slitet lock. Ursprungligen har den varit helt målad i den tidstypiska för 1700 talet blå/grå färgen. Jag såg att du värderade dom ganska högt T.N. ! Det var ju synd att jag inte hade dom kvar för jag sålde den översta för 700:- och den understa för 2300:- Jag ångrar som sagt lite den ena men jag kunde ta med sambon till kusten och ha en fin sommar helg på Koster öarna för de pengarna som jag fick så det blev ju alltid något...
    Senast redigerat av Björn L den 2007-01-04 klockan 00:31.
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

De här tingen talar ju till vissa, inte trodde jag du behövde tänka då 766
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Citat Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    De här tingen talar ju till vissa, inte trodde jag du behövde tänka då 766
    766 skriver at det rislede ned af hans ryg - det er en lovprisning af tingene.

Jag förstår Hose, jag passade på att vara lite ironisk mot 766 bara!!

Äjth vi män tänker med olika delar av kroppen beroende på omständgheterna.
    Björn tänkte inte med ryggraden när han sålde kistorna, vissa får offra sig lite extra. Men det är väl lätt fånget lätt förgånget, jag köpte en halvrisig för 4500:-
    och efter några år när en viss renovering ej blivit gjord så gick den tillbaka för samma summa. Vi fick kistan i påse.

Citat Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    Jag förstår Hose, jag passade på att vara lite ironisk mot 766 bara!!
    Ja det forstod jeg godt, men 766 er jo som regel meget skeptisk. Så når han endelig svinger sig op så ...

Jo det blir ju en fruktnsvärt kraftig rekyl när något "riktigt" dyker upp.
    Man blir chockad, flämtande får man sträka sig efter syrgasen...phu.
    Nu är det djursjukhuset på tv, lilla marsvinet Hugo har fått en sticka i foten och skall opereras. Spänningen stiger skall snälla doktorn klara av den kniviga operationen? Tusan vet om inte lillen får slängas ut ur kovösen så Hugo på stora djursjukhuset kan överta den. Han är ju så liten och försvarslös. Läget är krtiskt men nu äntlgen har ett läkartim på 15st vältränad "gossar" ställt upp för lilla Hugo.
    Så allt gick bra och nu är Hugo hemma igen hos sina "föräldrar".

Jo 766, men ni män tenderar även att använda galet organ ständigt! Hjärnan är ett bra organ att använda för det mesta, men det är inget fel i att använda hjärtat oxå.

Vi använder hjärtat när vårt andra organ är helt utschasat, då går det in som en turbo.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •