Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som vet vad detta är ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Någon som vet vad detta är ??

    Hej. Någon härinne som vet vad detta är för matrial ? Vad är det för signatur ? Från vilket land ? Den väger 2,5 kg. Värde ? Ingen som vet något om denna figurin ????????
    Bifogade filer
    Last edited by zantana; 2011-04-14, 21:54.

  • #2
    Fråga

    Trodde det var någon som visste något om denna, men tydligen inte

    Comment


    • #3
      Ett konstmaterial, kan vara någon plastsort. Troligvis inköpt på någon turistort eller som souvenir från en museumbutik i säg tex Grekland. Finns säkert att köpa här hemma också. Mer dekorationsvärde för dem som tycker om de här än antikvärde.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

      Comment


      • #4
        Jag gissar också på Grekland,
        portportionerna stämmer inte på stackars kvinnan...

        Comment


        • #5
          Souvenir alla gånger...

          Ja det måste det vara men om man tycker om den ändå spelar det ju ingen roll så länge ingen försökt påskina nått annat.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av bäckis Visa inlägg
            Ja det måste det vara men om man tycker om den ändå spelar det ju ingen roll så länge ingen försökt påskina nått annat.
            Tyvärr inte antik. Men bra gjort för tourister i Grekland tycker jag







            Mina Foton hos www.ifolor.se

            Comment


            • #7
              en sorts massa man gjorde förr..

              Hade en häst av samma material en gång i tiden. Fann materialet på nätet - sökorden jag letade på var massa med olika prefix. Kommer inte ihåg exakt men det var en sorts massa man blandade ihop baserad på finmalen sand. Fick omkring 400 kr för hästen när jag sålde den. Oavsett om Kvinnan på bilden är en turist-pryl eller annat, så finns det några som vill ha saker gjorda av den här massan. Statyn du har fin tycker jag och ge inte upp utan börja leta på nytt.

              Comment

              Working...
              X