När man skriver en text på t.ex Face Book eller sms:ar på mobilen, använder man ofta förkortningar och hopdragningar av ord, liksom nyskapande ord, detta förekommer mest hos ungdomar och jag vet egentligen inte om det språket tenderar att användas i andra sammanhang. Har tidigare i livet varit lite av en språkpolis men har sänkt garden. Språket förändras hela, " släkten komma och släkten försvinna" tiden och det är ju vår uppgift som är äldre att hålla lite i tyglarna medan de yngre släpper efter.
Bilder används alltmer och den text som behöver bifogas på, t.ex detta forum är ofta mått, årtal, namn, MEN när våra tunga elefanter intar scenen och berättar om föremål, om tillkomst och/eller historia, njuter åtminstone jag av deras rika berättarspråk och jag önskar själv att jag kunde ge mig tid att formulera mig så väl.
Felanvändandet av
vart och
var irriterar mig nog allra mest, men inser att vårt snabba info-samhälle inte stannar upp inför såna petitesser.

Felstavningar bryr jag mig inte och faktum är att dyslektiker är de som lägger sig mest vinn om att bli förstådda.
Viktigare är ett trevligt tilltal! och ett Tack!