Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Palmqvist Rhapsody [ID: Orrefors Rhapsody]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vi provar igen. Tänkbart att knappen "hantera..." öppnar ett "popupfönster", men de har jag spärrat.
    Nytt försök:
    [IMG]Rhapsody?[/IMG]


    Jajamensan, fattas bara!
    Bifogade filer

    Comment


    • #17
      Det finns ett produktblad, jag skall skärskåda det, eventuellt lägga in det här.
      Tror ni har rätt angående selterglaset, nog en katt bland hermelinerna som smygit sig in på Rhapsody hyllan.Snapsen är däremot helt rätt.
      Champagnen skall jag dubbelkolla också.
      Credo Elvem ipsum etian vivere.

      Comment


      • #18
        Som ni ser så stämmer champagneglasen med produktbladet.
        Peters modell måste vara en senare tillkomst, det lades till modeller efter hand.Kanske en dessertskål?
        Bifogade filer
        Credo Elvem ipsum etian vivere.

        Comment


        • #19
          Ser nu att Champgneglaset verkar vara det peter har, och det på min bild är Martiniglaset.
          Credo Elvem ipsum etian vivere.

          Comment


          • #20
            Alldeles förtjusande! Tack för bilden. Man kan konstatera att skillnaden mellan 171 och 181 är försvinnande liten...

            På min bild är det alltså 341 och 541. Det är jättesvårt att fotografera dem så man får med alla proportioner, men jag tycker inte att det ser ut som ett draget ben ens på din bild, Janne, utan ett påsatt. Men det kan vara bilden som luras också, som sagt.

            Tack igen för produktbladet!

            Comment


            • #21
              Till serien hör oxå denna öppna karaff.
              Bifogade filer
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment


              • #22
                Har hittat ytterligare en modell: coupeskålen! Här är alla tre på rad (visande vinklar och dragningar och storleksskillnader)

                Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén men det är min stenålderskamera som inte pallar mer. Ville ta dem på håll för att slippa distorsioner, men det finns ingen zoom...
                Bifogade filer

                Comment


                • #23
                  Hittade karaffen på Myrorna igår! Utan propp visserligen, men ändå ett fynd för 45:- i rökfärgat. Den var mycket mindre än jag trodde. Passar bäst till likör...
                  På Äjths bild ser man också de mindre glasen med de höga benen, nr 581 på produktbladet. Jag tycker det är otroligt snyggt, men har aldrig sett det ute. Har någon annan sett det?
                  Champagneglasen ser man emellanåt, men de är så sällan använda att etiketterna alltid sitter kvar, och då åker priserna i höjden. Brukar kosta runt 100:-/st på loppisar i Stockholm. Jag har hittills väntat på att fynda dessa, men måste kanske börja tänka om...

                  Det är ingen som har en propp över? Jag ser framför mig ett låååååångt letande!

                  Jag ska börja fota framöver. Har fått en bättre kamera än den jag hade sist, men det är ju en del pyssel innan man kommer igång...

                  Comment


                  • #24
                    PS! Det roliga med karaffen är att den har exakt samma proportioner som ett upp-och-nervänt glas!

                    Comment

                    Working...
                    X